איך להתכונן לריאיון עבודה ואיך להצליח בריאיון עבודה: המדריך השלם


שלחתם קורות חיים, התקשרו אליכם כדי להודיע לכם שרוצים לשמוע מכם עוד ותיאמו איתכם ריאיון עבודה. קודם כול – מזל טוב! ואם אתם פה, אתם כנראה רוצים לדעת איך להתכונן לאירוע הזה באופן הטוב ביותר. ובכן, אין ספק שריאיון עבודה הוא חוויה די מלחיצה, ולכן אנחנו כאן כדי לתת לכם כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם לעבור אותה בשלום. בואו נתכונן!


איך להתכונן לריאיון עבודה?

אספו מידע 

הדבר הראשון והחשוב ביותר שצריך לעשות לפני שאתם מגיעים לריאיון הוא לחקור ולבדוק מהי החברה או הארגון שאליהם אתם עומדים להגיע, ולנסות להבין גם מהו התפקיד בדיוק. נכון, ברוב הפעמים המראיין יציג את מקום העבודה ויסביר עליו וכן גם על התפקיד שאליו אתם מתראיינים – אבל חשוב שתלמדו זאת לפני כדי שתרגישו מוכנים יותר לקראת הריאיון. מלבד תחושת הביטחון שהידע הזה יכול לתת לכם, בהחלט תוכלו להתכונן אל הריאיון על סמך הסגנון של המקום. בעידן האינטרנט המשימה הזאת לא קשה במיוחד – חיפוש מהיר בגוגל יוכל לסייע להכיר את הארגון או את החברה. 


סימולציות

אז אחרי שאספתם מידע על התפקיד והארגון ואתם יודעים במה מדובר פחות או יותר, תוכלו לעשות גם סימולציות. הכוונה כאן היא לחשוב על שאלות שעשויים לשאול אתכם. אתם כמובן לא נביאים, אבל יש כמה שאלות אשר חוזרות על עצמן לרוב בראיונות עבודה. כך למשל "ספר/י לי על עצמך", "ספר/י לי על התפקיד האחרון שלך" או "למה את/ה חושב/ת שהתפקיד מתאים לך" וכך הלאה. שימו לב שלא כדאי לבצע יותר מדי סימולציות או ממש לתכנן ברמת המילה מה אתם הולכים לומר. חוץ מזה שאתם לא יכולים לדעת מה המראיין ישאל – סביר להניח שהתכוננות אינטנסיבית שכזאת תלחיץ אתכם, וברגע הריאיון פשוט תשכחו את כל מה שתרגלתם. ולכן – עשו זאת במידה. 


מה לעשות בזמן הריאיון?

אז אחרי ההכנה שביצעתם, הכוללת איסוף מידע וביצוע סימולציות – הגיע הזמן לדבר על ההתנהלות בזמן הריאיון עצמו. הינה כמה דגשים שיוכלו לעזור לכם:

תקשיבו

חשוב שתראו למראיין שאתם מקשיבים לו ומרוכזים בריאיון. כמו כן, חשוב שתיתנו לו לסיים את דבריו ורק אז תדברו בעצמכם. זה פשוט לא מנומס לחתוך מישהו בדיבור, ובוודאי בריאיון עבודה, שבו הרושם הראשוני שנוצר הוא חשוב ביותר. ברגע שאתם מקשיבים לכל מה שיש למראיין לומר, תוכלו לחשוב רגע ורק אז לענות תשובה או לומר מה שאתם חושבים. וזאת, משום שלתשובות שלכם יש משקל לא מועט – המראיין ירצה לבחון לרוב את יכולת הבנת הנשמע שלכם, וגם להבין כיצד אתם מגיבים במצבים כאלה או אחרים. 


תהיו אתם

אחד הדברים החשובים ביותר בריאיון העבודה הוא האותנטיות. יש חשיבות גדולה לכך שתתנהגו בטבעיות, בלי לנסות לאלץ את עצמכם להיות משהו שאתם לא. הסיבה היא שזה לרוב שקוף שאדם מתאמץ להתנהג בצורה מסוימת, ובשורה התחתונה, אם אכן תתקבלו למשרה – מהר מאוד הם יבינו שאולי הם קיבלו רושם מוטעה בהתחלה.


את האמת, ורק את האמת

לא מספיק להתנהג רק בטבעיות, אלא חשוב גם לשים לב לתוכן של הדברים שאנחנו אומרים. אין צורך לשקר בנוגע לפרטים על עצמכם, ובעיקר בנוגע לעבודות קודמות שלכם – בסופו של דבר שקרים מתגלים, ואתם לא בדיוק רוצים להעמיד את עצמכם במצב כזה. זה לא אומר שאתם לא צריכים להתמקד בפרטים שיציגו אתכם באור חיובי – אבל בהחלט כדאי להימנע משקרים או מדברים לא מדויקים. 


שפת גוף

לשפת הגוף שלנו יש חשיבות בלתי מבוטלת – ובמיוחד בריאיון עבודה, שבו אנו נמדדים לא מעט על פי הרושם הראשוני שאנו יוצרים. בגדול, חשוב להיראות נינוחים אבל במקביל גם לשבת זקופים על הכיסא, תוך כדי שהרגליים על הקרקע והידיים מונחות עליהן בנוחות. חשוב שתנועות הידיים יהיו רגועות ולא חדות מדי, להתבונן למראיין בעיניים רוב הזמן. והכי חשוב – לדאוג לחייך מדי פעם. 


מה ללבוש לריאיון עבודה?

נסיים באחת השאלות הנפוצות ביותר לפני ריאיון עבודה – מה לובשים? ובכן, אין כאן תשובה אחת, שכן בכל תחום נהוג להתלבש על פי קוד לבוש אחר – ובגלל זה חשוב שתתאימו את הלבוש לתפקיד המבוקש. נוסף על כך, בכללי כדאי להקפיד גם על לבוש מוקפד, נקי ומסודר, בגוונים בהירים נעימים לעין, ולהקפיד כמובן גם על המראה הכללי – שיער מסודר, גילוח, ריח טוב, ציפורניים מסודרות, וכך הלאה. 


לסיכום

אנו מקווים שהדגשים והטיפים שנתנו לכם יעזרו לכם לקראת ריאיון העבודה הקרוב שלכם. אבל אם אתם עדיין מחפשים עבודה ולא יודעים איפה להתחיל – סחבק יארגנו לכם אחת כזאת! היכנסו עכשיו לאתר משרות הצעירים של ישראל, ותתחילו לחפש את העבודה הבאה שלכם. הצלחה רבה!



לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה