שפת גוף בראיון עבודה


בעבר אנשים ייחסו פחות חשיבות לשפת גוף, כלומר שפת גוף השפיעה מאוד אך היא פעלה ברובד הפחות מודע. כיום אנו כבר מודעים מאוד להשפעה של שפת הגוף על המסרים שאנו רוצים להעביר ועל התדמית שלנו, במיוחד בכל הקשור לרושם הראשוני, שהוא ללא ספק הרושם החשוב והעיקרי.

למעשה מחקרים מראים כי רק 7% מהרושם מבוסס על התוכן של הדברים שהאדם אומר, 38% מהרושם מתבסס על אלמנטים קוליים כמו אינטנציה, אך 55% מהרושם מבוסס על אלמנטים כמו הבעות הפנים, התנוחה הגופנית ועוד.

אחד האירועים שבו לרושם הראשוני חשיבות גדולה במיוחד מלבד במערכות יחסים רומנטיות הוא ראיון העבודה. בראיון העבודה העובד נדרש להרשים את המעסיק או את איש משאבי האנוש בחברה המבוקשת. לשם כך הוא צריך לנצל את מכלול הכישורים הורבליים והחברתיים שיש לו או לה.

ישנן מספר עצות שיכולות לסייע מאוד בשיפור שפת הגוף אצל מועמדים לעבודה ולעזור להם לעבור את ראיון העבודה בהצלחה:

  • העצה הראשונה והמשמעותית ביותר אולי היא אימוץ תנוחת גוף מעורבת – במקום להימרח לאחור על הכסא או לשלב ידיים או רגליים, תנוחות שגורמות לכם להיראות קטנים יותר או כאלו שלא בעניין, נסו לשמור על ידיים פתוחות, להישען מעט קדימה עם הגוף מהמותניים ולמעלה.
  • העצה השנייה היא להיראות רגועים ובטוחים בעצמכם – אל תשחקו בעצבנות עם השעון, טבעת, בגד או כל דבר אחר. תנשמו עמוק ותאטו את קצב הנשימה, זה יגרום ללב שלכם לפעום לאט יותר. חשוב מאוד גם לעשות שימוש נכון בידיים – אתם רוצים לעשות שימוש בידיים כדי לחזק נקודות מאוד ספציפיות וגם אז להפנות את כפות הידיים למעלה. אפשר ורצוי לגעת בלב פעם אחת וגם לסגור מעט את האצבעות אך לא לאחוז את כפות הידיים בחוזקה זו אל זו.
  • אחת העצות המוכרות יותר היא לחקות את המראיין, רק חשוב לעשות זאת בצורה מעודנת כי מראיינים מוצלחים יעלו על הטכניקה מהר מאוד. פרט לחיקוי תנועות הידיים חשוב לחקות את הדיבור – את הטון והאינטונציה, את סגנון הדיבור ואוצר המילים וכולי. אנשים נוטים לסמוך על דומים להם – זיכרו זאת!
  • קשר עין היא טכניקה מוכרת נוספת משום שקשר עין מראה שיש לך ביטחון ואין לך מה להסתיר, חשוב להעביר את המבט בין עין אחת לשנייה של המראיין, לפיו וחוזר חלילה. אם אתה יושב מול פאנל של מראיינים אפשר ורצוי להעביר את המבט בין כולם אך להתמקד יותר במי שמדבר אליך כרגע. כמובן שלא רצוי לחלוטין לגעת בפנים בזמן הראיון משום שמגע בפנים – באף, בלחיים, באוזנים מצביע
  • על חוסר כנות או הסתרה והעצה האחרונה שהיתה נכונה לתקופה של לפני הקורונה ואולי גם תחזור לשימוש היא לחיצת ידיים נכונה – לחיצה חזק מראה על רצון לשלוט, חלשה מדי על חוסר ביטחון ולכן חשוב לחקות את העוצמה של הצד השני, תמיד ליזום את לחיצת היד, לחייך ולחזור על השם של מי שמולך.

מודעות דרושים

עבודה מזדמנת

עבודה בשעות הערב

דרוש חקלאות

דרושים ללא ניסיון

לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה