איך נכון להתנהג בראיון בזום? מאילו טעויות להימנע


תקופת הקורונה קצת שיבשה לנו את קצב החיים ויחד עם הקצב גם הכתיבה לנו תנאים חדשים, החל מהדרך שבה הילדים לומדים בבית הספר ועד לכך שחצי מהעובדים בעולם עובדים כיום מהבית.

אך לאלו שמחפשים עדיין עבודה בתקופה הקורונה המצב יכול היות מבלבל, במיוחד כאשר רוב ראיונות העבודה מתקיימים היום דרך אפליקצית זום. במצב שכזה תוכלו למצוא את עצמכם מגיעים לא מוכנים לראיונות עבודה מהסוג הזה.

ובשביל אלו מכם שכבר קבעו ראיון עבודה בזום, ועדיין לא יודעים מה אסור ומה צריך בשביל להתקבל למשרה, הכנו עבורכם מדריך קצר.

הורדת תוכנה ושם

אחד הדברים החשובים ביותר שתצטרכו להכיר לפני ראיון העבודה הוא תוכנת ''הזום''.

לא רק שהדבר יראה על רצינות שלכם אלא גם יביא אתכם יותר מוכנים, כך תמענו מעיכובים בהורדת התוכנה זמן קצר לפני הראיון או בחיפושים אחריה באינטרנט.

וכאשר אתם נרשמים הקפידו לרשום את השם הזהה לשם ששלחתם בקורות החיים, תמנעו מלרשום כינוים השייכים למשחקי מחשב או לצ'טים רנדומלים, זכרו כי אלו חלק מהכלים להראות רצינות ולהותיר רושם ראשוני על המראיין, ואתם צריכים להיות ''על זה''.

דרושים אשדוד

דרושים באשקלון

סביבה מסודרת

לאלו מכם שיש להם ילדים היכולים להתרוצץ בבית בזמן הראיון או לחילופין לעשות המון רעש.

מצאו חלל שקט לביצוע הראיון וללא הסחות דעת, כחלק מזה תדאגו גם כי הקיר שאליו תהיה מכוונת המצלמה יהיה מסודר ולא מבולגן. למשל אל תכנסו לחדר של הבן המתבגר שלכם, כשעל הקירות שלו תלוים תמונות כדורגלנים והמצלמה מופנת לשם. זכרו כי השיחה נועדה להתרשם ממכם בדיוק כמו בשיחה פרונטלית, כך שעליכם להגיע מסודרים ומאורגנים גם ברמת הרקע שמאחורי המצלמה שלכם.

טון דיבור ונראות

אומנם ראיונות בזום לא דורשים מאיתנו להתלבש בצורה אלגנטית או לפחות לא בכל חלקי הגוף.

לכן כאשר תגיע השעה לראיון בזום זכרו על לבוש שישדר רצינות, חולצה מכופתרת ובגדים נקיים יעזרו לכם להותיר רושם ראשוני על המראיין שלכם. מעבר לכל הדברים הפייזים האלו, זכרו שאתם משתמשים באפליקציה המתבססת על אינטרנט, תוכלו להישמע בדיילי לא פעם והשיחה יכולה להתנתק. בגלל זה עליכם לשמור על הדיבור שלכם נינוח ולדבר בצורה יחסית איטית, כך גם יוכלו לשמוע אתכם בצורה בהירה מספיק וגם במקרה של דיילי יוכלו לעקוב אחרי הדיבור שלכם.

זכרו כי ראיון עבודה מנסה בין היתר גם לאמוד את מי שאתם בעזרת רושם ראשוני, לכן דאגו להותיר את הרושם הטוב ביותר שלכם גם דרך המסך, הקפידו על נראות ועל שפת גוף חיובית וכמובן שאר הדברים אותם ציינו. הישארו נינוחים ובהצלחה בראיון!

דרושים בית שמש

דרושים בקרית גת

לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה