איך לכתוב קורות חיים הייטק ללא ניסיון?


 

כולנו יודעים בגדול איך כותבים קורות חיים – המטרה שלנו היא למכור את עצמנו למעסיק כדי שזה יחליט להזמין אותנו לראיון עבודה או למיונים. קורות חיים מתחילים בדרך כלל מפרטים אישיים, לאחר מכן בהשכלה שלנו, כשאנו תמיד מציינים את המקום האחרון שבו למדנו במקום הראשון בקורות החיים ואז לפני השירות הצבאי מגיע החלק של הניסיון התעסוקתי.

אבל מה נעשה אם אין לנו ניסיון תעסוקתי? במיוחד במשרות בהיי טק שבהן התחרות גבוהה למדי. כל כך גבוהה שבקורות החיים אנשים נוטים לציין בשתיים שלוש נקודות את התרומה הייחודית שלהם בכל מקום עבודה כזה. אז אמנם בהייטק בגלל התנאים והיוקרה התחרות על כל משרה היא גדולה מאוד, אך מצד שני דווקא העדר עובדים מנוסים בתחומים רבים והנכונות לגמישות יחסית יכולים לאפשר לאנשים ללא ניסיון להתקבל למשרות שלא היו מתקבלים אליהן בתחומים אחרים.

חשוב מאוד במקרים כאלו ללמוד לעומק את דרישות המשרה, מן הסתם למשרות שדורשות ניסיון תעסוקתי מסוים יהיה כמעט בלתי אפשרי להתקבל ללא ניסיון בכלל. אך אם זה לא המצב אז ייתכן שתוכלו לפצות על העדר הניסיון בדרכים אחרות: אוריינטציה – לעיתים משרות ניהוליות או שיווקיות דורשות אורינטציה של מהנדס או ידע בשפה טכנית ייחודית מאוד.

במקרים כאלו גם ללא ניסיון שיווקי או ניהולי תוכלו לנסות ולגשת למשרה אם יש לכם את הידע או הניסיון הלימודי הרלוונטי ולהדגיש אותו בקורות החיים על פני הניסיון התעסוקתי. דוגמה אחרת היא התמחות או הכרות עם חברה אחרת שעשתה דברים דומים למשרה שאליה אתם רוצים להגיש מועמדות.

קחו בחשבון שסביר להניח שתתמודדו עם תחרות מצד עובדים עם ניסיון אך אל תתנו לעובדות לייאש אתכם וזכרו שראיונות עבודה כמו דברים אחרים בחיים הם לרוב סטטיסטיים ולכן יש להגיע למספר ניסיונות רב כדי לזכות בסופו של דבר להצלחה. מה שכן אם יש לכם אפשרות להיכנס לחברה גדולה אפילו במשרת סטודנט ולהתקדם בה לתפקידים משמעותיים עם ניסיון שמהם תוכלי להתקדם הלאה או בתוך החברה או מחוצה לה.

 

עבודה בירושלים

עבודה באילת

דרושים אשדוד

דרושים באשקלון

דרושים תל אביב

לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה