לימודים ועבודה: איך לשלב בצורה נכונה?


לא מעטים מאיתנו מסיימים את השירות הצבאי שלהם ובוחרים במסלול לימודים בצורה מיידית.

וכאשר אנחנו מדברים על מסלולי לימודים חשוב מאוד להסביר כי ישנם לא מעט מסלולים כאלה, בעלי אופנים שונים ושעות שונות אשר יכולים להתאים לכל אחד ואחת מאיתנו. אז כיצד ניתן לשלב לימודים ועבודה? איך אפשר לשמור על שגרת חיים ולהמשיך לעבוד? הנה כמה תשובות שאולי יוכלו לעזור לכם לעשות זאת נכון.

באיזה סוג של עבודה עדיף לי לבחור כשאני לומד?

ישנן 2 אופציות במקרה הזה - הראשונה היא למצוא מקום עבודה שבו אתם יכולים להשתפשף בתחום (לעיתים גם בשכר יחסית נמוך) או למצוא מקום עבודה מכניס מאוד וגמיש מבחינת שעות הלימודים.

אם אני לומד פעמיים בשבוע, כמה ימים אני אמור ללמוד בבית?

השאלה הזו היא די אינדיוודאלית אבל תוכלו לנסות את השיטה הבאה-על כל יום לימודים, החל מ3 שעות ומעלה, אתם צריכים להשקיע בין שעתיים לשלוש. כמובן שזה תלוי ביכולות הריכוז שלכם ובתנאים שלכם ללמידה. אל תפסלו גם ניסיון ''להאריך'' את זמן הלמידה ולגעת בכל יום במעט.

במקרים כאלו ייתכן וכדאי לכם לבחור עבודה במשמרות ולהתאים אותן לשעות הלימודים הפיזיות ולשעות הלימודים בבית.

על מה חשוב להקפיד במקום העבודה בזמן הלימודים?

חשוב שתמצאו מקום עבודה שידע להתגמש עם הלימודים שלכם וזה שידע לתת גם זמן נוסף או אפילו חופשה קצרה בתקופת מבחנים. אך במידת הצורך שגם יעניק לכם ידע מעשי בתחום הלימודים שבחרתם.

איך להסתדר בעבודה בזמן הגשות של עבודות גדולות או מבחני סמסטר?

במידה ואתם עובדים בעבודה שמנוהלת בצורת משמרות, נסו לעשות שעות נוספות עד כמה שניתן בחודשים לקראת סוף הסמסטר. אך ביחד עם זאת הודיעו למנהל או לאחראי הסידור כי בתקופה הבאה תעדרו עקב צורכי לימודים. אם באים לקראתכם אז נסו לפצות על מה שקיבלתם בחודשים אחרים.

האם יש זמן לעבודות נוספות בזמן לימודים?

תמיד! אתם תמיד תוכלו למצוא עבודה משלימה במידה והעבודה שלכם אינה מכניסה מספיק בזמן הלימודים. חלק גדול מעבודות אלו זמין לאורך כל השנה - החל מעבודות שירותיות בסופי שבוע ועד לשמירה בלילות או מתן מענה טלפוני בשעות הלילה.

האם שווה להחזיק רכב בתקופה כזו?

השאלה היא כמובן שאלה של תועלת מול העלות, אם אתם עובדים במקום עבודה רחוק והרכב משרת אתכם להגיע למקום העבודה אחרי הלימודים, או האם משתלם לכם להחזיק את הרכב מבחינת השכר ממקום העבודה? התשובה הכדאית היא כמובן להשתמש בתחבורה ציבורית על מנת לצמצם את העלויות בתקופה זו, אך זהו לא תמיד הפתרון האידיאלי.

 

עבודות לחיילים משוחררים

דרושים ללא ניסיון

עבודה מזדמנת

לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה