איך להצליח בעבודה חדשה: כל מה שרציתם לדעת והתביישתם לשאול


אחד החששות המלווים צעירים רבים, ואף אנשים מנוסים ומבוססים בעולם העבודה, הוא להתחיל לעבוד במקום חדש. כשמתחילים עבודה במקום חדש צריך ללמוד את הנהלים ואת אופי העבודה בחברה או בארגון מ-0, להכיר אנשים חדשים ולמעשה לנסות להשתלב באופן הטוב ביותר במהירות וביעילות. החששות האלה מובנים לגמרי ורבים יכולים לחוש אותם, ולכן אנחנו כאן כדי לעזור לכם להתמודד עם השלב החדש הזה בחיים. אז איך להצליח בעבודה חדשה? הינה כמה טיפים

לפני שמתחילים, איפה עובדים?

לפני שנתחיל עם הטיפים לאיך להצליח בעבודה חדשה, חשוב שנבין קודם איפה עובדים ואיך למצוא עבודה. הדרכים הנפוצות למציאת עבודה הן באמצעות האינטרנט – כניסה והרשמה לאתרי משרות ודרושים, קבוצות פייסבוק, פורומים ועוד. 

אם אתם חבר'ה צעירים ומחפשים עבודה התחלתית או עבודה מועדפת, הינה שתי משרות שנפוצות במיוחד בעבור חיילים משוחררים וצעירים שרוצים להרוויח כסף ולעבוד בסביבה צעירה:

עבודה בחקלאות

עבודה בחקלאות כוללת מגוון משרות פיזיות בעיקר, הקשורות למשל לקטיף של ירקות או פירות, עבודות גינון, מיון ואריזה וכך הלאה. בתחום הזה אפשר למצוא אפילו משרות הקשורות לווטרינריה ובעלי חיים. יש לא מעט עבודות בחקלאות שניתן לקחת בתור עבודה מועדפת, ועל כן זוהי אפשרות לעבוד בסביבה צעירה ותוססת. 

דרושים בשליחויות

גם עבודה בשליחויות מתאימה במיוחד לצעירים, אבל היא יכולה להתאים לכל מי שמעוניין לעבוד בעבודה נוספת או כהשלמת הכנסה. בעבר עבודה בשליחויות הצריכה רישיון נהיגה ברכב או בקטנוע, אבל כיום ניתן לעבוד בשליחויות באופניים, מה שהופך את העבודה הזו לנגישה יותר בעבור קהל רחב יותר. 

טיפים להצלחה בעבודה חדשה

אז אם מצאתם את העבודה המושלמת בעבורכם שתלווה אתכם לזמן הקרוב ואתם רוצים להתחיל ברגל ימין – הינה כמה טיפים וכללים שתוכלו ליישם. 

תקשיבו

כל כניסה לעבודה חדשה מתחילה בחפיפה ובהדרכה. בדרך כלל כשנכנסים לעבודה חדשה ובמיוחד כמתחילים לעבוד בתחום חדש, ההדרכה יכולה להיות מלחיצה והרוב יכול להישמע לכם לא ברור. חשוב לא להילחץ ולהבין שככה זה בהתחלה, ושכמעט כל אחד שמגיע למקום חדש יחווה את התחושות האלה. הכלל החשוב ביותר כאן זה פשוט להקשיב ולהיות מרוכזים לאורך כל החפיפה – גם אם הדברים לא נשמעים לכם ברורים. מומלץ גם לכתוב את הדברים החשובים לעצמכם ואת תהליכי העבודה, משום שככל הזמן עובר הדברים מתבהרים וכך תוכלו להבין היטב כיצד לעבוד. 

תשאלו שאלות

בעבודה חדשה – וגם בעבודה שאתם עובדים בה כבר תקופה – תמיד יתעוררו שאלות. אחד הטיפים החשובים ביותר שכדאי לאמץ בעבודה חדשה (וגם לא בעבודה חדשה) היא לשאול שאלות. אם תישארו עם השאלות האלה ולא תקבלו מידע ותשובות ברורות, זה יכול ליצור תסכול ואף לגרום לכם לעשות טעויות בעבודה. למרות שלטעות זו תכונה אנושית לגמרי, כדאי שנשתדל לצמצם אותן למינימום האפשרי. ולכן, אל תהססו לשאול את המנהל הישיר שלכם כל שאלה שמתעוררת, ואף את מי שעובד איתכם. חשוב שתכתבו את הדברים שכבר שאלתם עליהם, כדי שלא תצטרכו לשאול שוב. 

הגדילו ראש

הגדלת ראש היא חשובה תמיד – בין שזוהי עבודה חדשה ובין שמדובר בעבודה שאתם נמצאים בה כבר תקופה. עם זאת, היא חשובה במיוחד כשמדובר בעבודה חדשה. הרושם הראשוני שעשוי להיווצר ברגע שאתם עושים את המינימום האפשרי בעבודה הוא פחות חיובי, ביחס למצב שבו אתם משתדלים לעשות אקסטרה, ולהבין מה עוד צריך לעשות מבלי שמבקשים מכם. כמובן שלא צריך להגזים ולחרוג מהמחויבות שלכם, אלא שמספיק אפילו להראות נכונות, כמו למשל במצב שבו סיימתם את המשימות שלכם להיום ואתם שואלים אם אפשר לקבל משימה או עבודה נוספת. 

הקפידו על דיוק וזמנים

אין ספק שאחד מהפרמטרים החשובים ברושם ראשוני הוא דיוק ועמידה בזמנים. זה מתחיל בשעת ההגעה שלכם למקום העבודה: אם יש הקפדה על שעת עבודה מסוימת שבה מתחיל יום העבודה או המשמרת, חשוב להגיע בזמן ולא לאחר. כמובן שלא צריך להגיע המון זמן לפני, אלא לפחות לנסות להקדים בכמה דקות כדי להיות בטוחים. אם אתם צופים שתאחרו בבוקר לעבודה חשוב שתעדכנו כמה שיותר מוקדם את המנהל הישיר שלכם ותסבירו לו מדוע זה קורה. בכל מקרה כדאי להקפיד על כך שלא יקרה מצב שבו אתם מאחרים סדרתיים. 

לסיכום

כל התחלה בחיים היא מרגשת אך גם מלחיצה – וכך גם התחלה של עבודה חדשה. בסופו של יום, חשוב לנו להרגיש טוב במקום העבודה שלנו, וחלק מהתחושה הזאת יכול לנבוע מכך שאנחנו מרגישים שאנחנו מצליחים להשתלב בה היטב ולעמוד ביעדים. אנו מקווים שהטיפים האלה יעזרו לכם להצליח בעבודה החדשה שלכם – אבל אם אין לכם עדיין עבודה, זה הזמן להיכנס אל אתר סחבק ולהתרשם מכל המשרות שאנו דואגים לפרסם בעבורכם ולעדכן מדי יום. בהצלחה רבה!



לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה