כמה שעות זה משרה מלאה


ישראל נמדדת תחת לא מעט מדדים של ארגון המדינות המפותחות, הלא הוא ה OCD. ארגון זה מנסה להציב לא מעט מטרות עבור אורך חיים טוב יותר, בריא יותר, בעל חיי תרבות ובריאות גבוהים יותר. פרמטרים אלו נמדדים לאורך כל תקופה, כמובן שהם נעשים על ידי מחקרים ואינספור מדדים. אך עד לשנת 2018* ישראל דורגה אחת מבין שבעת המדינות, אשר עובדים בהם קרוב ל50 שעות, אם ניקח השוואה, קולומביה עד לאותה שנה הייתה ממוקמת במקום הראשון עם 47.7 שעות עבודה לשבוע! ישראל אומנם נמצאת במקום השביעי, קצת מתחת לצ'ילה וטורקיה,אבל עם זאת נוצרו כמה שינויים בהגדרה של שעות עבוה למשרה מלאה.

 מה נשתנה בחוקי העבודה?

קצת לפני שדוח ה OCD  התפרסם ומיקם את ישראל אי שם במקום השביעי מתחת לצ'ילה, החליטו בממשלה לקחת צעד אקטיבי על מנת לצמצם את זמני העבודה. כך בעצם באפריל 2018 נכנס לתוקפו חוק שעות העבודה, אשר מגביל מעסיקים בשעות העבודה שנקבעה על ידי חוק זה עד 8.6 שעות או 7.6. אלו כמובן תלוים בכמות ימי העבודה שבו אתם עובדים, אם למשל מקום העבודה שלכם פועל רק 4 ימים בשבוע, ''תקרת'' השעות שלם תהיה עד 7.6(7 שעות ו36 דק) ול8.6 כאשר המשרה היא 5 ימים בשבוע.

 דרושים אשדוד

דרושים באשקלון

 חריגים שעות נוספות ועוד

בנוגע לאלו מכם אשר עובדים במשמרות, אל תשכחו כי משמרת לילה נחשבת לכזו כאשר שעתיים ממנה נעשים בין השעה עשר בלילה לשש בבוקר. יחד עם זאת בנוסף לחוק החדש המצמצם את שעות העבודה, משמרת לילה לא תעלה על 7 שעות עבודה, כך שכל שעת עבודה החל מהשעה השמינית תחשב לשעה נוספת. יחד עם את חשוב לזכור כי ישנם לא מעט סקטורים, ציבורים בעיקר אשר אינם נמנים תחת חוקים אלו והם נחשבים חריגים. שוטרים, סוהרים, רופאים ועוד נמצאים תחת הסכם קיבוצי עם הסכמי שעות שונה.

 סיכום פשוט

אז בכדי שנוכל להבין את כמות השעות המותרת לעבוד כיום בחוק נפרוט

7 שעות בעבודה לילה-מהשעה השמינית תחשב לשעות נוספות

8 שעות ביום אם מקום העבודה עובד שישה ימים בשבוע

9 שעות ביום אם מקום העבודה עובד רק חמישה ימים בשבוע

7 שעות בימים שלפני חג ומנוחה שבועית.

 דרושים בית שמש

דרושים בקרית גת

 

*https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3768570,00.html

לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה