‎⁨זה הזמן לחזור לשוק העבודה⁩


לחיות במדינת ישראל בחודשים האחרונים הפך להיות עניין מאוד מבלבל, מצד אחד סגר הדוק, אין מסגרות, עסקים רבים סגורים ואחוז האבטלה הולך וגואה. מצד שני, החיסונים הגיעו, בכל יום שעובר אזרחים נוספים זוכים לקבל חיסון ונדמה שכבר אפשר לראות את האור בקצה המנהרה החשוכה הזאת שנכנסנו אליה אי אז בפברואר 2020.

מה זה אומר בנוגע לחיפושי עבודה? ובכן, כנראה שבקרוב אתם לא תהיו היחידים שמחפשים, ואם תשאלו אותנו, כדאי להקדים תרופה למכה ולצוד את העבודות השוות באמת כבר עכשיו. איך עושים את זה? גנבנו את אדם ברקת, מנכ''ל סחבק לשיחה צפופה כדי שישפוך לנו קצת אור על הנושא

בעצם אנחנו מדברים כרגע על אחוז גבוה מאוד של אבטלה, מה אתה צופה שיקרה ברגע שלפחות חלק מהאוכלוסייה תקבל את מנת החיסון השנייה מבחינת מקומות עבודה? 

נכון, מצד אחד אחוז האבטלה בעיצומו של הסגר השלישי עומד על יותר מ-20% כרגע, כאשר רוב האזרחים בחל"ת.

מצד שני יש הרגשה שעם הפעימה השנייה של החיסונים אנחנו בדרך הנכונה לצאת מהמשבר לתקופה טובה יותר.

לפי הנתונים שאנחנו רואים, אני צופה שברגע שחלק גדול מהאוכלוסייה יהיה מחוסן, המצב בשוק התעסוקה יתהפך ויותר אנשים יתחילו לחפש עבודה. אגב, כבר כיום יש ביקוש גדול לעובדים אך רובם מחליטים להישאר בבית ולקבל דמי חל"ת ולכן נוצרה סיטואציה שמחפשי עבודה יכולים לסנן ולבחור את המשרה הבאה ואף לדרוש תנאים מסוימים.
לעומת זאת, ברגע שכולם ינסו לחזור לשוק התעסוקה, התחרות על כל משרה תגדל משמעותית, המצב ישתנה ומחפשי עבודה יאלצו להתגמש ולהוריד את הדרישות מכיוון שהתחרות על כל משרה תגדל משמעותית. 

דיברת על עובדים שהוצאו לחל''ת בגלל הסגר, האם זה מבטיח שברגע שיוסר הסגר, אותם עובדים יוחזרו אוטומטית למקום עבודתם?

החל"ת גורם להרבה אנשים להישאר בבית למרות שהעסק בו עבדו כבר חזר לעבוד ממזמן. אנחנו רואים הרבה מעסיקים שהוציאו כמות גדולה של עובדים לחל"ת אך עדיין מנסים לגייס עובדים חדשים. אנחנו יכולים להסיק מזה שהמון עובדים לא מעוניינים לחזור לעבודה ולעצור את דמי החל"ת שהם זכאים להם. אני לא מאמין שהמעסיקים יחזירו לעבודה עובדים שסירבו לחזור כאשר המעסיקים ביקשו מהם לאחר הסגר הראשון או השני ולכן, זה פותח אופציה בפני מחפשי עבודה חדשים.  

האם אתה חושב שהשנה האחרונה השפיעה על מנהלים ובעלי עסקים מבחינת הקריטריונים שהם מחפשים בעובדים שלהם?

התשובה היא כן. כיום, המעסיקים מחפשים יותר מוסר עבודה, מחויבות ושייכות לארגון שלהם. בשנה האחרונה בעלי עסקים ומנהלים נתקלו בסיטואציות מורכבות ולא מוכרות. מאז חודש מרץ אנחנו שומעים את הצעקה של המעסיקים. ראינו מקרים בהם עובדים שהוצאו לחל"ת מתבקשים לחזור לעבוד ומסרבים ובמקרים קשים יותר מתנים את חזרתם לעבודה בתשלום ללא דיווח.

לדעתי מי שיבחר להישאר בחל"ת לכל אורך התקופה עד חודש יוני, ישלם על כך מחיר כבד בסופו של דבר.

המעסיקים יזכרו את התקופה הזאת ופערים בקורות החיים של חל"ת ממושך בעקבות משבר הקורונה לא תעשה בהכרח רושם חיובי ומקצועי. הרושם השלילי שמעסיק יקבל ממחפש עבודה שלא עבד לכל אורך התקופה יהיה משמעותי ויפגע במחפשי העבודה בהמשך הקריירה. 

השנה האחרונה הייתה תזמון גרוע מאוד למציאת עבודות חדשות, האם ברגע שהאוכלוסייה תתחסן והמשק יחזור לפעול, אוכל עדיין למצוא עבודה בדיוק כמו לפני המגיפה?

המצב הוא שכרגע ישנם ביקושים גדולים ממעסיקים, לצד היענות נמוכה מצד מחפשי העבודה, לכן למחפשי עבודה יש הרבה אפשרויות והם יכולים לבחור את המשרה שלהם מתוך מגוון רחב ואף להתמקח ולהשיג תנאי העסקה טובים יותר.

כפי שציינתי קודם, ברגע שנתח גדול מהאוכלוסייה יהיה מחוסן והמצב הזה ישתנה, המשרות האטרקטיביות יתפסו מהר ומי שיתעכב יאלץ להתפשר על המשרה הבאה.

לדעתי זה הזמן של מחפשי העבודה לעשות שינוי כיוון ולהתחיל לחפש את המשרה הבאה שלהם. או להתחיל את המחקר כיצד ירצו לעבוד בסיום המשבר: כמו למשל באיזה תחומים להתמקד, לסמן לעצמם מספר חברות בהן ירצו לעבוד, לשפר את הנראות שלהם בפלטפורמות הדרושים הדיגיטליות וכמובן לשפץ את הפרופיל בסחבק כדי להתבלט בין מחפשי העבודה הרבים שיתחרו איתם על המשרות השונות.

לסיכום, למרות שהמצב בשוק כרגע נראה די מבלבל, מסתמן שדווקא מקומות העבודה השווים ביותר מחפשים איוש, וזה בדיוק הזמן שלכם לקטוף לפחות תוצר אחד חיובי מהתקופה המורכבת הזאת.

עבודות בצפון

עבודות בדרום

עבודות בירושלים

לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה