ריאיון עבודה באנגלית: איך להתראיין בביטחון באנגלית


ריאיון עבודה באנגלית הוא שלב הנדרש בתהליך מיון של מועמד למשרה הדורשת את ידיעות השפה האנגלית, ובעיקר כשמדובר בחברה בין-לאומית או בארגון אשר רוב ההתקשרות שלו נעשית מול חברות בין-לאומיות. מדובר בשלב חשוב ביותר, משום שבעזרתו המראיין יכול לבחון פחות או יותר את רמת השליטה שלכם בשפה, וכמובן גם תצטרכו להציג את עצמכם באופן הטוב ביותר ולהסביר מדוע אתם מתאימים למשרה. אז איך מתכוננים לריאיון עבודה באנגלית?

מה עושים לפני הריאיון?

  • דברו עם חברים – השלב הראשון שתוכלו לעשות הוא לדבר חברים או אנשים שאתם מכירים שעברו ריאיון באנגלית כדי לקבל תמונה כללית יותר, שכן אין חכם כבעל ניסיון. תוכלו לבקש מהם כמה דגשים שיוכלו לעזור לכם, וכמובן לנסות לבצע סוג של פיילוט או חזרה לפני. 
  • פוסטים בלינקדאין – יש שלל פוסטים בלינקדאין הקשורים לעולם העבודה והתעסוקה, וגם כאלה הנוגעים לראיונות עבודה באנגלית. כדאי לכם לקרוא קצת כדי לקבל תמונה כללית.
  • רמת האנגלית – עוד לפני שאתם מגיעים לריאיון העבודה, חשוב שתוודאו שרמת האנגלית שלכם מספיקה לדרישות המשרה. יש משרות הדורשות לא מעט שימוש באנגלית, ואילו יש משרות, ובעיקר עבודות בחו"ל, שכמעט 100% מההתנהלות שלכם תהיה אך ורק באנגלית. איך יודעים את זה? עושים מחקר על החברה או הארגון שאליו אתם מתמיינים. 
  • שיעורי ריענון באנגלית – אם אתם חושבים שאתם לא נמצאים ברמה המבוקשת בעבור הריאיון או העבודה או שהפעם האחרונה שנגעתם באנגלית הייתה בבגרות באנגלית, הגיע הזמן לרענן את השפה. אפשר לעשות את זה בעזרת ספרי לימוד או אפילו סתם ספרי קריאה, צפייה בסרטים, דיבור, וכמובן גם באמצעות שיעור או שיעורי ריענון באנגלית. 

מה עושים בזמן הריאיון?

  • שפת גוף – לא משנה איפה יתקיים הריאיון, בזום או פרונטלית, חשוב שתשמרו על שפת גוף נכונה, שהיא לא פחות חשובה מהשפה שאתם מדברים. רצוי שלא תזוזו יותר מדי, שלא תתעסקו בדברים באופן אינטנסיבי בעצמכם או בסביבה (למשל שיער/עגילים/עט וכו'). חשוב להקפיד על ישיבה זקופה אך נינוחה בכיסא, לשמור על הבעת פנים חיובית ונעימה ולנוע בתנועות נינוחות ולא חדות. 
  • דברו בביטחון – נכון ששפת הגוף היא חשובה במיוחד, אבל לא נשכח גם את הדיבור שלנו עצמו. משום שמדובר בשפה שאנחנו לא נוהגים להשתמש בה באופן יום יומי לרוב, רבים מאיתנו עשויים להרגיש חסרי ביטחון, מה שעשוי להביא לגמגומים או לדיבור נמוך יותר. אך זכרו שאתם יכולים לשדר ביטחון ולדבר בביטחון גם אם אנגלית איננה שפת אימכם, ובעיקר אם אתם מגיעים מוכנים לריאיון. 
  • שמרו על קשר עין עם המראיין – קשר עין רציף עם המראיין הוא חשוב במיוחד. אפשר מדי פעם להסיט את המבט כמובן, אבל לדאוג שרוב הזמן אתם מתבוננים בעיניו של המראיין, במיוחד כשאתם מדברים או כשהוא מדבר. 
  • תגלו מעורבות – לרוב בסוף הריאיון נוטים מראיינים לשאול את המועמד אם יש לו שאלות נוספות. בגדול, התשובה שלכם אמורה להיות "כן". לפעמים מדובר בשאלות שעולות לכם במהלך הריאיון והמראיין לא הסביר עליהן, ולפעמים מדובר בעניינים שחשובים לכם ואתם רוצים לברר זאת. מעורבות ושאילת שאלות הרלוונטיות לריאיון יכולות לעורר תחושת רצינות בפני המראיין.  

על מה לשים דגש בקורות החיים?

כתיבת קורות חיים – בעברית או באנגלית – צריכה להיות מדויקת ולכלול את כל הפרטים החשובים בתמצות. אם זו הפעם הראשונה שאתם כותבים קורות חיים בעברית, שווה להיעזר במדריך לכתיבת קורות חיים, באנשי מקצוע או במכונים מקצועיים המתמחים בשירות הזה. כמו כן, לאחר שיש לכם קורות חיים בעברית, תוכלו להיעזר באיש מקצוע כדי לתרגם אותם לאנגלית, אבל ודאי שתוכלו לתת לאיש מקצוע לכתוב לכם את קורות החיים גם באנגלית. חשוב שהם יהיו מעודכנים, שיציגו אתכם באור חיובי ואותנטי וכן יציגו את כל המידע והניסיון הרלוונטיים בנוגע למשרות שאליהן אתם מעוניינים להתמיין. 

חוץ מהתוכן שהוא העיקר, אל תשכחו לשים דגש גם על הנראות של המסמך. חשוב שהוא לא יהיה עמוס בפרטים מבחינה ויזואלית, וכמובן אסתטי ומעוצב מבחינת הגופנים, הרווחים וכך הלאה. 

לסיכום

אין ספק שריאיון עבודה באנגלית יכול לאתגר רבים מאיתנו משום שמדובר בשפה שאנחנו לא דוברים אותה ביום-יום, אבל גם אין ספק שזה אפשרי לגמרי. כמו כן, אם אתם הולכים להתראיין באנגלית, כנראה שאחת הדרישות החשובות למשרה היא ידיעה השפה על בוריה ושימוש בה. מרגישים שאתם מוכנים לזה? באתר סחבק מחכות לכם מגוון משרות כאלה, נוסף על שלל משרות אחרות. בהצלחה!



לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה