איך לכתוב קורות חיים: המדריך המלא


הגיע הזמן ואתם רוצים למצוא עבודה חדשה, ואתם מתחילים לגלול את אתרי המשרות והדרושים במטרה למצוא משרות שעונות לדרישות שלכם פחות או יותר. נדמה לכם שמצאתם כמה משרות שאתם רואים את עצמכם משלבים בהן? מצוין – זה הזמן לשלוח קורות חיים. אבל רגע, איך הן אמורים להיראות בכלל ועל מה כדאי לשים את הדגש כשכותבים אותם? ובכן, אנחנו כאן כדי לספק לכם כמה טיפים חשובים שתוכלו להשתמש בהם לקראת כתיבת קורות החיים הבאים שלכם. בואו נתחיל 😊

קורות חיים – הכניסה שלכם לעולם העבודה

קורות החיים הם למעשה כרטיס הביקור שלכם, והדבר הראשון המציג אתכם בפני המגייס או המעסיק הפוטנציאלי. ולכן, הם אמורים לשקף אתכם ואת מהלך חייכם באופן הטוב והמדויק ביותר. משום שמעסיקים ומגייסים מקבלים כמויות של קורות חיים בעבור המשרה, הם לא יקדישו לרוב זמן רב לקריאת קורות החיים, לכן חשוב שתצליחו להעביר את המסר באופן המתומצת והטוב ביותר. ככל שקורות החיים שלכם יציגו אתכם באופן טוב יותר, כך יכול לעלות הסיכוי שהמעסיק יתרשם מכם, יתקשר אליכם ובהמשך גם יקבע איתכם ריאיון עבודה. 

איך לכתוב קורות חיים?

אז בעיקרון קורות חיים כותבים על פי עיקרון מסוים – אבל שימו לב שהמבנה הזה הוא המלצה בלבד. זהו מבנה גמיש, ולרוב הוא יכול להשתנות על פי סוג המשרה, וכמובן לפי הניסיון שלכם בחיים. אם זו הפעם הראשונה שאתם כותבים קורות חיים או שאתם רוצים לנסות לשפר את קורות החיים שכתבתם בעבר, הינה כמה דגשים שכדאי שתשימו לב אליהם:

  • פרטי התקשרות – כל מסמך של קורות חיים חייב להתחיל כמובן בפרטי ההתקשרות שלכם, כדי שהמעסיק יוכל להבין עם מי הוא צריך ליצור קשר וכיצד. פרטי ההתקשרות יכללו את הפרטים האלה לרוב: שם פרטי ושם משפחה, שנת לידה / גיל (לא חובה), טלפון, עיר מגורים, כתובת דואר אלקטרוני. 
  • פסקה מקדימה – יש אנשים המוסיפים פסקה מקדימה לקורות החיים. בפסקה הזאת הם מספרים על עצמם ב-2-3 שורות, ובהן מציינים את היכולות המקצועיות שלהם ואת התכונות שיוכלו לסייע להם להשתלב בעבודה מסוימת באופן מושלם. אפשר להזכיר תכונות כגון מוסר עבודה גבוה, רצינות, יכולת למידה גבוהה, וכך הלאה. אם החלטתם להוסיף את הפסקה הזו, חשוב שתשימו לב שהיא כתובה באופן מתומצת ורלוונטי. אפשר להעביר אותה גם לסוף קורות החיים. 
  • השכלה – בשלב הזה לרוב יגיע החלק המספר על ההשכלה שרכשתם לאורך השנים: השכלה אקדמית, השכלה מקצועית (כמו קורסים והכשרות מקצועיות) והשכלה תיכונית. את ההשכלה יש לפרט על פי סדר כרונולוגי יורד, כלומר מהמאוחר למוקדם. יש לכלול בכל אחד מהפריטים את טווח השנים שבו למדתם, את המוסד הלימודי ואת סוג התעודה או התחום של הלימודים. 

לדוגמה: 2000—2006, הגימנסיה העברית הרצליה, תעודת בגרות מלאה במגמות כימיה ופיזיקה. 

  • ניסיון תעסוקתי – בניסיון התעסוקתי מתארים את הניסיון שלכם בעבודה על פי סדר כרונולוגי יורד (כמו בהשכלה). כאן יש לכתוב את טווח השנים, שם התפקיד שם החברה או הארגון והעיר שבה היא נמצאת. מתחת לפרטים האלה, יש לפרט מה עשיתם בתפקיד, כולל הישגים מיוחדים ופרויקטים. הינה דוגמה:

2010—2015, אחראית משמרת בחנות XX, תל אביב

- אחריות על צוות עובדים

- ניהול החנות, תפעול המכירות ועמידה ביעדים

- מתן שירות ללקוחות 

כמובן שניתן לפרט בעוד כמה מילים את הדברים החשובים. יש לשמור על תמציתיות ורלוונטיות. 

  • שירות צבאי – יש כאלה המפרטים על השירות הצבאי או השירות הלאומי שלהם אחרי "השכלה" (בעיקר חיילים משוחררים או אנשים המחפשים משרות עבודה מועדפת) ויש כאלה שאחרי הניסיון התעסוקתי. כאן יש לכלול את טווח השנים שבהם שירתם, את התפקיד, ואת הדרגה בעת השחרור. מתחת לזה תוכלו לפרט את השירות מבחינה מקצועית בנקודות, את היכולות שרכשתם וכן קורסים מקצועיים שעברתם. 
  • שפות – תחת הכותרת הזו יש לכתוב את שפת האם שלכם ואת השפות שיש להם רמת שליטה מסוימת בהן. חשוב לציין גם את רמת השליטה. למשל:

עברית – שפת אם; אנגלית – מעולה; ערבית – סבירה. 

  • תוכנות – כאן יש מקום לפרט על הידע והמיומנות שלכם במחשב ובתוכנות ורמת השליטה בהם, ובמיוחד בעבור משרות הדורשות ידע וניסיון בכך. זה יכול להיות עם תוכנות OFFICE (אקסל, וו'רד וכו'), ותוכנות אחרות הנוגעות לתפקידים ספציפיים.

אוקיי, כתבתי את קורות החיים. על מה לשים דגש?

אז אחרי שכתבתם את קורות החיים על פי הכללים היבשים, חשובים שתשימו לב שהם אכן עונים לדרישות המשרה שאליה אתם מתמודדים, ושהיכולות והכישורים שכתבתם אכן רלוונטיים לתפקיד. כך למשל, אם מדובר בתפקיד של עבודה במכירות, תנסו להדגיש את המשרות או את הניסיון התעסוקתי שעוסק בעבודה עם אנשים או מול לקוחות, משרות המדגישות את תודעת השירות והשירותיות שלכם, וכך הלאה. זה לא אומר שאתם אמורים לוותר על שאר התפקידים שמילאתם בחייכם, אבל פשוט לא לשים עליהם את הדגש, ביחס לאלו שיכולים לשרת אתכם לקראת התפקיד.

המטרה כאן היא למעשה לא לעייף את מי שקורא את קורות החיים שלכם. למשרה שהגשתם קורות חיים שלחו כנראה גם עשרות אנשים אחרים, ומי שממיין את קורות החיים של כולם לא מעוניין בדיוק לדעת על ניסיון שלא רלוונטי למשרה, אלא פשוט רוצה להבין מהר האם אתם מתאימים אליה או לא. 

רגע לפני שאתם שולחים אותם...

אז כתבתם את קורות החיים שלכם ודאגתם שהתוכן בהם יהיו רלוונטי, מתומצת ומדויק, באופן שייצג אתכם באופן הטוב ביותר מול המעסיק? נהדר. אל תשכחו להקפיד על הדברים האלה לפני שאתם שולחים את הקובץ:

  • הנראות – הנראות של קורות החיים לא פחות חשובה מהקובץ. הקפידו על גופן אחיד, על גודל כתב אחיד, הדגישו כותרות בבולד או בקו תחתון, השתמשו בנקודות, הקפידו שיש ריווח מתאים בין השורות (למשל רווח של 1.5) וישרו את הטקסט לשני הצדדים אם צריך. פשוט תנסו שזה ייראה טוב ומקצועי ככל האפשר.
  • הגהה ועריכה – קראו שוב ושוב את מה שכתבתם ותקנו שגיאות כתיב, טעויות הקלדה, ניסוחים שלא מתאימים וכך הלאה. אתם יכולים לתת לעוד מישהו לקרוא את מה שכתבתם. לרוב זוג עיניים נוסף יכול לקלוט דברים שלא שמתם לב אליהם. 
  • פורמט – סביר להניח שכתבתם את קורות החיים שלכם בוורד. לרוב מומלץ להעביר אותם לפורמט של PDF. 

לסיכום

אין ספק שלקורות החיים שלכם יש חשיבות גדולה, ולכן חשוב לכתוב אותם בחשיבה רבה. אם אתם לא בטוחים בנוגע למשהו, אל תהססו להתייעץ עם אנשים שכתבו קורות חיים פעם או פעמיים בחייהם, ואף לפנות לייעוץ מקצועי, אם ממש בא לכם להשקיע. 

סיימתם לכתוב ובידכם קורות חיים מושלמים? הגיע הזמן להתחיל לשלוח אותם למשרות שמעניינות אתכם. איפה מוצאים אותן? באתר סחבק כמובן – הכולל בתוכו מלא מלא משרות שוות ומבוקשות לחבר'ה צעירים. בהצלחה רבה!



לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה