ריאיון עבודה לחנות בגדים: איך לעשות את זה נכון?


אם אתם קוראים את השורות האלה כרגע זה אומר כנראה שאתם עומדים בפני ריאיון עבודה בחנות בגדים, או שאתם מתעניינים במשרה שכזאת. ובכן, אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם שריאיון עבודה, ולא משנה איפה, הוא מעמד קצת מלחיץ, ובמיוחד כשאנחנו ממש עפים על המשרה. ולכן, כאן אנחנו נכנסים לתמונה, וריכזנו לכם כמה טיפים ודגשים שיוכלו לסייע לכם להתכונן לראיון עבודה בחנות בגדים. בואו נתחיל

לאילו סוגי משרות ניתן להתראיין בחנות בגדים?

לרוב בחנויות בגדים ואופנה יש כמה משרות שתוכלו לעבוד בהן. המשרות הללו אומנם זהות בין החנויות, אבל בהגדרת התפקיד יכולים להיות כמה וכמה שינויים, אשר קשורים לצרכים של החנות ולחלוקת העבודה. 

  • משרת מוכר – מוכרים ומוכרות בחנות אחראיים על שירות ללקוחות, החל בייעוץ וסיוע בשלב בחירת הביגוד, דרך מתן סיוע במציאת בגד ומידה, ועד למכירה של המוצר בפועל. כמו כן, הם אחראיים גם על סידור החנות, ספירות מלאי, ניקוי, סגירה ופתיחה, ולמעשה כל מענה וצורך שיש לפי בקשת האחמ"ש או המנהל. 
  • משרת אחמ"ש – אחמ"ש, או אחראי המשמרת, הוא האחראי על המתנהל במשמרת, כולל ניהול עובדים, טיפול בעיות פרטניות מול לקוחות, עבודה מול ספקים, טיפול בעסקאות מסוימות, מתן תמיכה ועוד. 
  • משרת מנהל – מנהל חנות בגדים למעשה אחראי על כל התפעול והניהול של החנות, החל בניהול העובדים וכוח האדם, ניהול המכירות ועמידה ביעדים, ניתוח דו"חות וביצועים, וכך הלאה. משרות ניהול הן משרות הדורשות לא מעט ניסיון בתחום המכירות, ובפרט חנויות בגדים. 

איך להתלבש לראיון עבודה בחנות בגדים?

אחד העקרונות והכללים החשובים ביותר בריאיון עבודה הוא הלבוש. הלבוש הוא למעשה חלק בלתי מבוטל מהרושם הראשוני שלכם מול המעסיק ובכלל, ולכן כדאי להביט פעמיים במראה לפני שיוצאים אליו. בגדול, כדאי שתתאימו את עצמכם כמה שיותר מבחינת הלבוש למשרה. כמו שלריאיון במשרד עורכי דין הייתם לובשים לבוש מחויט ומוקפד, כך גם כדאי להתאים את הסגנון גם בחנות הבגדים. כשמדובר בחנות בגדים המותאמת לסגנון יום יומי, תוכלו להתלבש בסגנון קז'ואלי, אך אם מדובר בחנות יוקרתית יותר, אפשר גם ללכת על משהו קצת יותר מוקפד. בכל מקרה, הקפידו על הופעה נאה, מסודרת ונעימה לעין, והקפידו כמובן על שאר הדגשים החשובים שמייד נגיע אליהם. 

איך להתנהל במהלך הריאיון? 

הינה כמה טיפים:

  • שפת גוף – בריאיון עבודה חשוב להקפיד על שפת גוף המשדרת חיוביות וביטחון. כך למשל, נסו לשמור על עמידה או ישיבה נינוחה אך יציבה וזקופה, שמרו על מבט ישיר והימנעו משילוב ידיים, מתנועות חוזרות או מהתעסקויות כאלה ואחרות. התשדלו לשדר עניין והקשבה, חיוביות וביטחון באופן מאוזן – כלומר לא ביטחון מופרז, אך גם לא מועט. 
  • דברו בביטחון – לא רק שפת הגוף חשובה ביותר, אלא גם שפת הדיבור שלנו. חשוב שתדברו לאט ובאופן ברור (למרות ההתרגשות) ובעיקר תהיו בטוחים במה שאתם אומרים. עם זאת, אל תשכחו שעיקרון חשוב ביותר בראיונות עבודה הוא ההקשבה. אל תחתכו את המראיין בדיבור, הקשיבו עד הסוף לשאלותיו וענו בהתאם. אם אתם לא בטוחים בנוגע למשהו ואתם חוששים לגמגם, זה בסדר גמור לחשוב על מה אתם רוצים לומר במשך כמה שניות. 
  • תגלו מעורבות – הפורמט הרגיל בריאיון עבודה הוא לרוב שאלות שהמראיין שואל, ותשובות שאתם עונים לו. עם זאת, לא פעם ריאיון המתקיים באופן של שיחה הוא יתרון. בכך, אתם יכולים לשאול את השאלות החשובות לכם בנוגע לעבודה וכך להבין את מידת התאמתכם אליה, וכן המראיין יוכל להתרשם שאתם אכן חבר'ה רציניים. 

לסיכום

עבודה בחנויות בגדים ואופנה היא בין העבודות הנפוצות לצעירים, ובין העבודות שסטודנטים יעדיפו לא פעם. וזאת משום שהיא כוללת ווייב נעים וצעיר לרוב, עבודה מול אנשים, שירות, ולפעמים גם אופציה להתקדם. ולכן, אם זה מעניין אתכם ולדעתם חנות בגדים היא מקום העבודה הבא שלכם, אנו מזמינים אתכם להיכנס לאתר שלנו ולהתרשם מלא מעט משרות כאלה, נוסף על שלל משרות נוספות לצעירים. בהצלחה!


לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה