קורות חיים של סטודנט


אלא אם אתם סטודנטים בתחומים מאוד מבוקשים כמו תחומי כריית מידע או היי טק בדגש על סייבר, אז סביר להניח שאתם נמצאים בתחום תחרותי יחסית שבו התחרות רק תלך ותגדל עם הזמן. בשוק תחרותי שהפך אפילו יותר תחרותי עם הקורונה והפיטורים הרבים וצמצום המשרות ההמוני, לקורות החיים כאמצעי לרושם ראשוני יש חשיבות רבה יותר מתמיד. חשוב שקו"ח יהיו מקצועיים ומהודקים אך גם יעבירו את הייחודיות שלכם ויצליחו לבלוט מעבר ליתר קורות החיים.

קורות חיים עבור עבודות סטודנטים או עבודות חלקיות הן לא שונות במיוחד מקורות חיים רגילות. ההבדל הגדול הוא בכך שבסעיף הניסיון יהיה לכם קשה מאוד לפרט ניסיון תעסוקתי, משום שאין לכם מספיק ניסיון כזה. בהשוואה לאנשים שסיימו את לימודיהם והתנסו במשרות שונות, אתם תצטרכו להיות מקוריים באופן בו אתם מציגים את הניסיון הרלוונטי שלכם ולהצליח לשכנע את המעסיק שאתם האנשים המתאימים למשרה. מצד שני היתרון המרכזי במשרות סטודנטים הוא שהמעסיקים מלכתחילה מבינים כי לסטודנטים יהיה פחות ניסיון תעסוקתי ולכן הציפיות שלהם בנושא זה מופחתות בצורה משמעותית. כדי לכתוב קורות חיים כאלו בצורה מוצלחת כדאי, כמו בכל דבר בחיים, לקחת דוגמא מוצלחת ולנסות לחקות אותה. אפשר לחפש בגוגל דוגמאות לקורות חיים כאלו ולנסות להעתיק את המבנה ואת צורת הצגת התכנים. מרבית קורות החיים האלה יהיו בהיקף של עד עמוד וורד אחד.

עבודות בצפון

עבודות בדרום

המבנה של קורות החיים צריך להתחיל בפרטים אישיים שיספקו את המידע הראשוני על המועמדת או המועמד. מידע שיאפשר למעסיק לחזור אליך בהקדם. המידע צריך לכלול את השם המלא, מקום המגורים, מספר טלפון, מייל אם רלוונטי ובחלק מהתחומים חשוב מאוד לשים קישור לדף הלינקדין שלכם אם השכלתם לבנות אחד כזה.

לאחר מכן מומלץ לכתוב הקדמה קצרה של שניים שלושה משפטים המסבירים מילולית מי אתם? ומדוע אתם רוצים ומתאימים למשרה? הבעת הרצון שלכם היא אמצעי חזק מאוד כדי לבלוט לעומת אחרים, כל עוד היא לא מוגזמת. בסעיף הניסיון התעסוקתי שבו כנראה תהיו מוגבלים יותר כדאי לנסות להבליט מעבר לשנים ולשמות המקומות או התפקידים שביצעתם גם משימות או התנסויות שרלוונטיות במיוחד למשרה שאליה אתם מגישים מועמדות. נסו בסעיף זה להבליט כישורים מיוחדים או יוצאי דופן. הסעיף האחרון יהיה סעיף ההשכלה שגם בו כדאי לפרט קצת יותר מקורות חיים רגילים כדי לפצות על העדר הניסיון התעסוקתי. מכיוון שאתם עדיין במהלך התואר שלכם, אז גם כאן כדאי לפרט ולציין קורסים או סמינרים ספציפיים שמתאימים למשרה המיועדת ולא להסתפק בנשים ובמקומות הלימוד.

לסיכום, כמו כל ההתחלות, גם הגשת קורות חיים למשרת סטודנט או משרה ראשונית יכולה להיות משימה מאתגרת מאוד אך מדובר במיומנות שבכל מקרה תצטרכו לרכוש לאורך הקריירה שלכם ולכן חשוב להתחיל איתה כבר בשלב מוקדם ולשפר ולתקן בהתאם להתנסויות עד שתשיגו את המיומנות הנדרשת עבורכם.

לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה