החלום האמריקאי: כל הטיפים החמים למציאת עבודה בארצות הברית


גם אתם חולמים לעשות את זה בענק, להגשים את החלום ולמצוא עבודה בארצות הברית? היום אתם לגמרי יכולים לעשות את זה עם קצת עבודת הכנה והיכרות מוקדמת עם הנושא. אז בין אם כבר החלטתם לעשות את הצעד או שאתם עדיין מתלבטים, כאן תוכלו למצוא את כל הדגשים החשובים לקראת הנסיעה – מההכנות המוקדמות, דרך אפשרויות העבודה השונות ועד לטיפים למציאת עבודה בארצות הברית. בהצלחה!

לפני שטסים – מתכוננים

עוד לפני שנדבר על העבודה, חשוב לדבר על כל מה שמסביב. לפני שעושים את הצעד חשוב מאוד לוודא שיש לנו איפה לגור ורצוי מאוד למצוא דירה נעימה למגורים שתאפשר לנו את המנוחה המתאימה. מומלץ מאוד לעשות עבודת חקר מקדימה ולהבין בדיוק מהי השכונה שבה תגורו ואיך תיראה, אם יש מרכזי קניות וסופר בקרבת מקום, אם אתם קרובים לתחבורה ציבורית וכן הלאה. 

לא טסים בלי שפה

עדיין לא מדברים אנגלית ברמה בסיסית לפחות? אם אתם שואלים אותנו – לא מומלץ לטוס בלי אנגלית בסיסית לכל הפחות. מעבר לכך שאנגלית בסיסית תעזור לכם להסתדר בחיי היום-יום שלכם מעבר לים כמו בנסיעות ובקניות בסופר, זוהי השפה העיקרית שתשרת אתכם במקום העבודה שלכם והיא קריטית ביותר אם אתם עובדים בעבודה המצריכה מכם שיח פרונטלי מול לקוחות ועובדים, למשל עבודה בעגלות. אם אתם קצת חוששים לקראת לימודי השפה דעו שאין יותר מדי מה לדאוג. תוכלו למצוא לא מעט קורסים לאנגלית שבהם תוכלו לרכוש את השפה, ואם תתחילו את המסע שלכם לאחר שרכשתם אנגלית בסיסית, עם הזמן והשהייה שלכם במדינה תוכלו בהחלט להשתפר ואפילו להגיע למצב של שליטה מוחלטת. 

לאילו אנשים מתאימה עבודה בארצות הברית?

אז לא, עבודה בארצות הברית לא מתאימה לכולם, היא מתאימה בעיקר לאנשים שלא חוששים מעבודה בסביבה זרה ולעיתים גם ממגבלות שפה. העבודה מתאימה לאנשים סבלניים שמבינים שההצלחה תלויה בהם ולא באף אחד אחר ומוכנים לעבוד קשה בשבילה. משום שמרבית העבודות בארצות הברית לישראלים הן כאלו שיש להן אוריינטציה מכירתית, הן מתאימות בעיקר לאנשים שיש להם יכולות של מכירה ושכנוע ושאינם חוששים לפתוח בשיחה ולעמוד מול אנשים חדשים. 

כמה כסף אפשר להרוויח?

כמובן שהתשובה לשאלה הזאת תלויה באופי העבודה וברמת המשמעת והרצינות של כל עובד. כשמדובר בעבודה במכירות בארצות הברית הטווח הוא דינמי למדי ויכול לעמוד על סקאלה שבין 1,500 דולר לחודש ל-10,000 דולר בחודש, תלוי כמה מצליחים למכור. צריך להביא בחשבון שמעבר לכך יש כל מיני משתנים נוספים: יש חברות למשל המשלמות שכר בסיס לצד עמלות, אחרות מציעות הטבות שונות כמו מענקי התמדה או השתתפות בהוצאות שכר הדירה וכן הלאה. ועם כל זה חשוב להבין בסופו של יום כי המשכורת שנרוויח תלויה בעיקר בדבר אחד – הרצון שלנו להרוויח טוב. מי שיכוון גבוה ויגדיר לעצמו יעדים ברורים יוכל בהחלט להגיע לסכומים מרשימים. כל עוד מבינים שזה תלוי בנו ושאם נתאמץ נוכל להרוויח יפה, אפשר לגשת אל החוויה הזאת בצורה הנכונה. 

עבודה בארץ VS עבודה בארצות הברית – מהם ההבדלים העיקריים?

עוד דבר שחשוב מאוד להיות מודעים אליו הוא שישנם הבדלים מהותיים בין עבודה בארצות הברית לבין עבודה בארץ. אלו לא דברים שהם בגדר "דיל ברייקר", אבל כן כאלו שצריך להכיר אותם ולהיות מוכנים אליהם. חשוב לדבר על שלושה הבדלים עיקריים: 

תנאי תשלום

כאן בארץ אנחנו רגילים לקבל את המשכורת שלנו בכל עשירי לחודש כמו שעון. לעומת זאת, בארצות הברית נהוג לשלם את המשכורת על בסיס שבועי. סוג תשלום זה יכול להיות יתרון לחלקינו, בייחוד אם יש צורך בתזרים מזומנים על בסיס קבוע יותר. בשביל אחרים הוא יכול להיות חיסרון, בעיקר אם מפתה אותנו להוציא את הכסף כשהוא נמצא אצלנו ביד. שימו לב שאצל מרבית המעסיקים הישראלים אפשר לבקש לקבל את השכר באופן חודשי והם בעצם שומרים בשבילנו את המשכורת בצד ומעבירים לנו אותה פעם בחודש בדומה למה שנהוג כאן בישראל. 

הבדלי תרבות

הבדלי תרבות הם דבר חשוב מאוד ונוגעים לא רק למקום העבודה, אלא לכל סיטואציה אחרת שתתקלו בה בארצות הברית. לדוגמה יחסי עבודה בארצות הברית יותר פורמליים ובמקומות עבודה רבים אין קרבה בין העובדים. מעבר לכך חשוב להכין את עצמנו באופן כללי למנטליות שונה, שיח שונה בין אנשים ותרבות שהיא אחרת ממה שאנחנו מכירים כאן בישראל. 

דיני עבודה

דיני העבודה בישראל חלים על כל התושבים והאזרחים באופן אחיד ובארצות הברית הדבר מורכב יותר. ארצות הברית כפופה למעשה למערכת דינים פדרלית שחלה על כל אדם בארצות הברית ולצדה ישנה גם מערכת דינים מדינתית שהיא שונה ממדינה למדינה. יותר מזה, ישנם מקרים שבהם דיני העבודה יהיו שונים בערים אחרות באותה המדינה בארצות הברית. חשוב לדעת כי חוקי ההגנה על העובד בארצות הברית הם חלשים באופן כללי בהשוואה לחוקים הקיימים בישראל, מלבד חוקי איסור האפליה שהם דווקא מחמירים יותר. 

הקסם של אמריקה: מהם היתרונות והחסרונות של עבודה בארצות הברית?

הסיבה שכל כך הרבה צעירים מתעניינים באפשרות של עבודה בארצות הברית היא שמדובר באופציה שיש לה לא מעט יתרונות. עם זאת כמובן ששום דבר לא מושלם בחיים ולעבודה בארצות הברית יש גם את החסרונות משלה. כדי לעשות החלטה נכונה צריך להכיר את כל היתרונות והחסרונות ולעשות את השיקולים שלנו ולהבין אם עבודה בארצות הברית אכן מתאים לנו. בואו נדבר עליהם עכשיו. 

יתרונות

אז בראש ובראשונה עבודה בארצות הברית היא כמעט תמיד מתגמלת יותר מבחינה כספית בהשוואה לעבודה בארץ. שוב, זה משתנה ממשרה למשרה ומעובד לעובד, אך ככלל מדובר בעבודות מכניסות יותר, מה גם שהמחייה יקרה פחות, כך שאפשר לחסוך יותר (נכון, זה לא מה שהיה לפני עשר שנים וכל העולם נהיה יקר יותר, אבל זה עדיין משמעותי). מעבר לכך יש לעבודה בארצות הברית יתרון גדול בבניית אופי, בין אם בגלל הריחוק מישראל והסביבה המוכרת ובין אם בגלל הרצון האמיתי להצליח בעבודה גם אם זה לא תמיד פשוט. כמובן שלצד כל אלו חייבים לדבר תמיד על השהייה במדינה המדהימה ביותר בעולם – מסעדות, מועדונים, פאבים ומקומות בילוי, פארקי שעשועים, אאוטלטים שאפשר לקנות בהם מותגים במחירים זולים, נופים וטיולים. בקיצור, חוויה של פעם בחיים שלא כולם זוכים לה. 

חסרונות

החסרונות מנגד ברורים למדי וחייבים לדבר עליהם והראשון שבהם הוא המרחק. מדובר בעצם בצד השני של העולם בהשוואה לישראל והמרחק הוא לא דבר שהוא תמיד קל לכולם. כמו כן – בניגוד למדינות באירופה למשל שהן קרובות יחסית ומאפשרות ביקורים על בסיס קבוע, כאן זוהי לא ממש אופציה. מעבר לכך חשוב לזכור שהעבודות בארצות הברית לא מתאימות תמיד לכולם ורבים מוצאים את עצמם מאוכזבים כשההצלחה לא מגיעה. הן יכולות להיות פיזיות ולעיתים גם שוחקות למדי וזה משהו שצריך להכיר. גם על פערי התרבות צריך לדבר ובעוד ישנם כאלו שמצליחים להסתדר ולהתאים את עצמם, יש גם כאלו שמרגישים מבולבלים ולא מצליחים להשתחרר מהתחושה שהם בסביבה זרה. 

המשרות החמות ביותר בארה"ב

אז באילו משרות בארצות הברית תוכלו לעבוד? ובכן – השמיים הם הגבול ואפשר לכוון למה שאנחנו רוצים ובאותה נשימה שווה לדבר על עבודות בחו״ל שמתאימות לצעירים ישראלים. מדובר בחברות שהן הרבה פעמים בבעלות של ישראלים ושעובדים בהן ישראלים וצעירים באווירה מאוד טובה ונעימה, מעבר לכך שאפשר להרוויח בהן לא מעט. שווה להירשם לאתר סחבק, נעזור לכם למצוא את המשרות השוות ביותר בחו״ל ובפרט בארצות הברית וכל ההצעות יגיעו אליכם ישירות למייל בלי מאמץ. אז אילו משרות אתם חייבים להכיר? ריכזנו את החמות ביותר: 

עבודה בעגלות

עבודה זמינה ומבוקשת ביותר בארצות הברית בזכות האפשרות להרוויח סכומים מכובדים ביותר. אפשר למצוא אלפי דוכנים פרוסים ברחבי המדינה בניו יורק, פלורידה, טקסס, קליפורניה, הוואי, טקסס ועוד. ניסיון מוקדם במכירות הוא אינו תנאי הכרחי ואפשר ללמוד תוך כדי תנועה. עם זאת חשוב להיות מוחצנים ומלאי ביטחון עצמי וזוהי עבודה הדורשת ממשק ישיר עם לקוחות פוטנציאליים מדי יום. 

עבודה באבטחה

הישראלים מבוקשים בעבודות אבטחה בארצות הברית בעיקר בגלל האוריינטציה והניסיון הביטחוני. יוצאי שירות קרבי בכלל ובפרט יוצאי יחידות קרביות הם מבוקשים ביותר בשוק האמריקאי ויכולים ליהנות משכר מכובד ומתנאים מעולים בהתאם לכך. אפשר למצוא עבודות אבטחה במפעלים, פסטיבלים, נמלי תעופה, ספינות נופש, אבטחת אישית ועוד. 

עבודה במנעולנות

עוד עבודה פופולריות ביותר בקרב הישראלים היא עבודה במנעולנות. שירותי המנועלנות מבוקשים תמיד ואפשר להרוויח כסף לא רע כאשר אנשים זקוקים לשירותים מהירים כמו פריצת דלתות, החלפת מנעולים, פריצה של רכבים וכן הלאה. הדבר לא דורש הכשרה מיוחדת ואפשר לקבל את כל ההכשרה כשמגיעים אל היעד. 

איך בכלל מוצאים עבודה בארצות הברית?

בטח יצא לכם לשמוע על אנשים שמכירים אנשים, על זה שגר בארצות הברית כבר שנים ורק מחפש ישראלים צעירים ונמרצים שיבואו לעבוד. לעיתים מציאת עבודה באמצעות מכרים מצליחה, אבל לרוב הסיפורים האלה נגמרים במפח נפש וממילא לא לכולם יש את הקשרים האלה. לכן הדרך הטובה ביותר למצוא עבודה בארצות הברית היא בעזרת חברות מקצועיות שעוסקות בדבר הזה כמו אתר סחבק. באתר תוכלו להיחשף למאות משרות ולמאגר המתעדכן על בסיס יום-יומי, כשאתם יכולים להיות בטוחים שמדובר במשרות טובות ובמעסיקים רציניים בלבד. ההרשמה היא בחינם ובמקום לחפש יום אחר יום אחרי עבודות אפשר פשוט לקבל את הכל ההצעות ישירות לתיבת הדואר האלקטרוני. 

לא לוקחים סיכון – עובדים חוקי!

ארצות הברית מנהיגה מדיניות הגירה מחמירה מאז ומתמיד ובפרט מאז אסון התאומים בשנת 2001. היא אינה מתייחסת בסובלנות ובסלחנות לשוהים בלי ויזה מתאימה בשטחה ורואה בעין חמורה אפילו יותר את אלו העובדים בה באופן בלתי חוקי. ישראלים שעובדים "בשחור" ונתפסים עומדים בפני סנקציות קשות לרבות גירוש מידי וחותמת שחורה, קנסים כספיים כבדים ואפילו סיכון של ישיבה במאסר בכלא בארצות הברית. אנו ממליצים שלא להכניס את עצמכם למצבים לא נעימים ולעבוד בארצות הברית אך ורק באופן חוקי כשיש לכם ויזת עבודה תקפה. 

לסיכום

בשורה התחתונה – עבודה בארצות הברית היא חוויה ייחודית של פעם בחיים ואם זה משהו שמדבר אליכם אז אין מה להתלבט. חשוב מאוד להכיר את היתרונות ואת החסרונות, להכין את עצמכם לחוויה לקראת הנסיעה ולהקפיד לעבוד רק באופן חוקי כדי להימנע ממצבים לא נעימים. לאחר מכן אפשר להתחיל ולחפש מקום עבודה ומומלץ לעשות זאת דרך אתר מוביל למציאת עבודה בחו״ל – אתר סחבק. היכנסו עכשיו לעמוד הבית שבו תוכלו להיחשף כבר עכשיו למאות משרות חמות – ומי יודע, אולי אחת מהן תהיה העבודה הראשונה שלכם בארצות הברית, בהצלחה!



לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה