איך לכתוב קורות חיים לחייל משוחרר: מדריך חובה


יום השחרור שלכם מהצבא הולך ומתקרב ואתם כבר מתחילים לחשוב על הפרק הבא בחיים שלכם ועל העבודה המועדפת? קודם כל מזל טוב, ושחרור נעים ומוצלח. אחרי שתנוחו קצת, חשוב שתכתבו את קורות החיים שייצגו אתכם באופן הטוב ביותר, כדי שתוכלו למצוא את המשרה האידיאלית בעבורכם. אז איך עושים את זה? הינה הטיפים של סחבק לכתיבת קורות חיים לחייל המשוחרר. 

לפני הכול – פרטים אישיים

כל קורות חיים מתחילים למעשה בפרטים האישיים שלכם שמטרתם לזהות אתכם ולתת למעסיק פרטים בסיסיים ודרכי התקשרות. בראש המסמך נציין את השם הפרטי + שם המשפחה, ואז יגיע החלק של הפרטים האישיים. החלק הזה אמור להיכתב בקצרה ובתמציתיות בדרך כלל האופן הזה:

  • מספר טלפון
  • כתובת דוא"ל
  • כתובת מגורים
  • שנת לידה

יש כאלה המוסיפים גם את מספר תעודת הזהות שלהם. לרוב המשרות לחיילים משוחררים זה לא נצרך, ולכן אתם לא חייבים לכתוב זאת. 

הדגישו תכונות אישיות

לא מעט אנשים בוחרים לכתוב משפט או שניים על עצמם לפני שהם מפרטים את הניסיון התעסוקתי שלהם, השכלה, כישורים וכך הלאה. כך הם מספקים היבט נוסף על עצמם בעבור המעסיק או המראיין. משום שלחיילים בדרך אין ניסיון תעסוקתי רב מלבד התפקיד שעשו בצבא, ניתן "לנפח" את קורות החיים באמצעות משפט או שניים על עצמכם שבו אתם משלבים את התכונות האישיות שלכם. 

וכך, מעסיק פוטנציאלי שקורא את קורות החיים שלכם יוכל להתרשם מתכונות שעשויות להתאים לתפקיד, גם אם אין לכם את הניסיון הנדרש – ולא לפסול על הסף. 

תוכלו לכתוב על עצמכם תכונות שמאפיינות אתכם בהקשר של עבודה, כמו למשל מוסר עבודה, רצינות, יכולת למידה מהירה, עבודה טובה בצוות, יחסי אנוש טובים, וכך הלאה. בשורה התחתונה, ספרו על עצמכם באופן תמציתי ביותר בדרך שמתארת אתכם בדרך הטובה ביותר (וכמובן תורמת לשיווק העצמי שלכם). 

תתארו את התפקיד שלכם בשירות הצבאי

השנים שלכם בצבא מהוות ניסיון תעסוקתי משמעותי, ולכן בהחלט יש מקום לפרט על התפקיד או התפקידים שהיו לכם, וכן על המיומנויות שרכשתם במהלכו. 

מה עשיתי בתפקיד?

ראשית, חשוב לכתוב את השנים שבהן שירתם (למשל 2019-2021) ולאחר מכן את התפקיד שלכם (לוחם בגדוד X בחטיבת X או לדוגמה פקידה בבסיס X). נהוג לכתוב גם באיזו דרגה השתחררתם מהצבא. 

אם עשיתם יותר מתפקיד בצבא, חשוב שתציינו גם את האחרים לפי סדר כרונולוגי.

מה היו תחומי האחריות שלכם?

לאחר שהצגתם את התפקיד שעשיתם בצבא, זה הזמן לכתוב על התחומים שהיו באחריותכם. תוכלו לכתוב כמה מתחומי האחריות העיקריים שלכם, או לכתוב לחלופין על אופי התפקיד שלכם ומה נדרשתם לעשות במהלכו. אז המידע הזה ניתן לכתוב ברשימה עם נקודות. חשוב לכתוב כל נקודה או עניין בשורה אחת ובאופן תמציתי. 

דברים נוספים

הינה עוד מידע שחשוב להכניס לקורות החיים שלכם:

השכלה

החלק של "השכלה" יכול לבוא לפני השירות הצבאי או אחריו. כאן יש לכתוב על ההשכלה התיכונית שלכם: את השנים שבהן למדתם בתיכון, סוג הבגרות (בגרות מלאה/בגרות חלקית), מגמות, ואת השם של התיכון שלכם. 

קורסים

כאן ניתן לכלול קורסים מקצועיים שסיימתם, גם במסגרת הצבאית, כמו למשל קורס חובשים, קורס מפקדים, קורס הדרכה וכך הלאה. 

פעילות התנדבותית

אפשר לציין גם פעילות התנדבותיות בקצרה, בין שעשיתם אותה בזמן התיכון ובין שהיא התקיימה בזמן השירות הצבאי.

שפות

בכל קורות חיים חשוב לציין את שפת האם שלכם, לצד שפות נוספות שאתם שולטים בהן, וכן לציין את רמת השליטה בהן. למשל: עברית – שפת אם; אנגלית – טובה מאוד; ערבית – דיבור בלבד. 

תוכנות מחשב

בתוכנות מחשב חשוב לציין כל מיומנות שיש לכם עם תוכנות במחשב. בעיקר מדברים כאן על תוכנות אופיס, אך בהחלט יש לכתוב על כל תוכנת מחשב שאתם מכירים ויצא לכם להתנסות בה. יש לציין גם מה רמת השליטה שלכם – נמוכה, בינונית, טובה, טובה מאוד וכך הלאה. 

רישיונות

אם רישיון נהיגה מכל סוג שהוא יכול להיות רלוונטי לעבודה שאתם מעוניינים להתמיין אליה, זה המקום לציין זאת, כולל רישיון למלגזה למשל. 

לא לשכוח לדאוג שהם מדוגמים

לא רק התוכן שבקורות החיים חשוב – אלא גם הנראות שלהם. חשוב שהדף ייראה אסתטי ומסודר, גופן אחיד, רווח בין השורות, שוליים מיושרים. כמו כן, בנראות אפשר לכלול גם את הנראות של הטקסט – חשוב שהוא לא ייראה עמוס מדי. קורות החיים שלכם הם לא סיפור, אלא נקודות חשובות ומתומצתות. כמו כן, חשוב לדאוג שקורות החיים לא יחרגו מאורך של דף אחד. 

אל תשכחו מכתב המלצה

חשוב לבקש מאחד המפקדים שלכם בצבא לכתוב מכתב המלצה אשר בו יסבירו למה כדאי למעסיקים לקבל אתכם לעבודה וכל התכונות האישיות שלכם. כמו כן, אפשר גם לבקש את רשותו של המפקד או המפקדת לתת את מספר הטלפון האישי שלו אם מעסיק כלשהו ירצה לקבל המלצה טלפונית. יש ערך רב ומשמעות להמלצה ולמידע הגיע היישר מאנשים שניהלו אתכם במשך כמה שנים, ומכירים אתכם ואת החוזקות שלכם. 

כתבתי קו"ח, איפה אני מחפש עבודה?

אז אחרי שסיימתם לכתוב את קורות החיים שלכם בהצלחה, זה הזמן להתחיל לחפש עבודה. רוב החיילים המשוחררים מחפשים עבודות מועדפות, בגלל התנאים הנוחים, השכר והמענק שמגיע להם בסופה, אבל לא רק. חשוב שתחפשו עבודה שתתאים לכישורים שלכם, וכזאת אשר אתם רואים את עצמכם עובדים בה בכיף, ואף מתפתחים בה בהמשך. למרות שעבודה מועדפת היא לרוב זמנית, לא מעט צעירים נשארים בה גם בהמשך ומתקדמים לתפקידים אחרים בארגון. 

בגדול כדי למצוא עבודה תוכלו להיעזר באתרי הדרושים אשר מציעים גם עבודות לצעירים משוחררים וכן עבודות מעודפות. לרוב יש מגוון רחב של משרות באתרים הללו, וניתן להגיש את קורות החיים באופן מהיר ויעיל. נוסף על כך, תוכלו להיעזר גם בחברות השמה אשר יוכלו להפנות אתכם למקומות עבודה ולעזור בתהליך הגיוס לעבודה.

לסיכום

כתיבת קורות חיים היא משימה לא ממש פשוטה, שכן חשוב להקפיד על תמצות ואינפורמטיביות, כדי שתוכלו להציג את עצמכם באופן הטוב והמייצג יותר. אם כן, תוכלו להשתמש בטיפים שנתנו לכם פה, וכמובן להתייעץ עם חבר או חברה שכבר יצא להם להתנסות בכתיבה של קורות חיים לחייל המשוחרר. 

ואם אתם כבר בשלב של חיפוש עבודה, אנחנו מזמינים אתכם להיכנס ל מחולל הקורות חיים של סחבק



לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה