הכנה לראיון עבודה בהייטק


למעשה ראיון לעבודה בהייטק דומה במהותו לכל ראיון אחר. ייתכן ובתקופת הפרה קורונה ראיון העבודה בהייטק היה נעשה ממקום של כוח של העובד בשל הביקוש הרב בתעשייה ומאז משבר הקורונה יחסי הכוחות השתנו. אך יש אומרים שכמו הרבה דברים אחרים השינוי אינו מהותי. חשוב לזכור כי ראיון הוא בסופו של דבר מפגש בין אנשים, אך הוא מפגש שבו לרושם הראשוני חשיבות רבה מאוד, סוג של דייט, שבו לרוב אין הזדמנות שנייה.

לכן כדאי מאוד להגיע אליו בצורה הנכונה ולזכור כי כמו בכל מפגש ראשוני, לרוב לתוכן הדברים יש פחות חשיבות מאשר לנראות ולאופן העברת הדברים. חשוב להגיע לראיון העבודה מתוך הבנה כי בסופו של דבר מדובר בתהליך סטטיסטי.

אין לכם אפשרות לדעת את מכלול הנסיבות של המעסיק העתידי ואת הסיבות האלו או האחרות להחלטות שלו ולכן אל תתלו בעצמכם בלבד את תוצאות הראיון. מכאן ברור שגם אין לראות בראיון העבודה כמעמד של חיים ומוות או סוף העולם וחשוב להגיע אליו רגועים ואף בריחוק קל שיגרום לכם להיתפס כנחשקים יותר.

לשפת הגוף חשיבות רבה ולכן אל תתמרחו על הכסא בראיון ואל תשלבו ידיים או רגליים. אתם צריכים להיראות מעוניינים אך לא להוטים מדי ולכן הימנעו מתנוחות שעלולות לגרום לכם להיראות מרוחקים או אדישים. כדאי גם להימנע ממגע בפנים או מתנועות עצבניות וחזרתיות לאורך הראיון. חשוב לנשום עמוק ולהרגיע את פעימות הלב, לנסות להרגיש את המראיינת או המראיין ולחקות אותם קלות, לנסות להתאים את עצמכם לאדם שיושב מולכם.

עבודות בצפון

עבודות בדרום

כמובן שגם לקשר עין חשיבות רבה, במיוחד בעידן הקורונה שבו שניכם עלולים לשבת עם מסכה. אם ראיון העבודה נעשה בזום אז חשוב גם לשמור על רקע נקי ואיכות סבירה של מיקרופון ומצלמה שעלולים להשליך על התדמית שלכם.

ברמת התוכן חשוב להגיע מוכנים – תעשו תחקיר על הדרישות לתפקיד, על החברה עצמה ותחום העיסוק שלה, תבינו מה המעסיק העתידי צריך ונסו למכור אתכם בצורה הטובה ביותר על ידי דוגמאות לדברים שעשיתם או מקומות בהם עבדתם שדומים לאלו של המעסיק. אם יש לכם אפשרות תכינו תיק עבודות מראש ותציגו את הסיפור המקצועי שלכם במילים ובמסרים שהמעסיק שלכם ירצה לשמוע. אך אל תהיו מרוכזים אך ורק במה שאתם רוצים להגיד – תקשיבו! אולי תגלו כי המראיינת או המראיין רוצים לשמוע בכלל דברים שונים מאלו ששיערתם. בהצלחה!

עבודה בירושלים

עבודה בתל אביב

לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה