עד מתי מקבלים מענק חל"ת?


מגפת הקורונה שינתה לא מעט מהחיים שהכרנו לפניה, בין אם התרגלנו לעבוד ולשהות בבתים שלנו יותר מהרגיל ובין אם גילינו את האזורים שאליהם נגיע תחת סגר של קילומטר מהבית. אבל מעבר לתקופות הבידוד והסגרים שחווינו בשנה האחרונה, גם צורת העבודה השתנתה ולא מעט עובדים החלו לעבוד מהבית ולהתרגל לשגרת עבודה שונה ומאתגרת. כל אלו אכן שינו את פני שוק התעסוקה של מדינת ישראל. אך יחד עם כל השינויים, אחד השינויים הגדולים שחלק לא קטן מאיתנו גם הכיר מקרוב הוא היציאה לחופשה ללא תשלום.

הארכת החל"ת ועבודה שנייה

בתקופה האחרונה רבים נחשפו לתקנות שונות הנוגעות לחופשה ללא תשלום. תקנות שהעלו לא מעט שאלות קריטיות - למשל אם אתם עובדים בשתי עבודות והוציאו אתכם לחלת רק באחת מהם, מה עליכם לעשות? במקרה שכזה לא תצטרכו להגיע אל הסניף של ביטוח לאומי, אלא לשלוח את מכתב ההוצאה לחלת מהעבודה שממנה הוצאתם לחלת ולעדכן אותו באתר של ביטוח לאומי. שאלה שנייה שכיחה היא האם עליכם לדוח על כך שהמעסיק האריך את החלת? ובכן אתם לא חייבים לעשות זאת מכיוון שביטוח לאומי האריכו את תקופת החלת. סביר להניח שמרבית העובדים ימשיכו לקבל מענק חל"ת עד ליוני 2021.

פיטורים וימי אבטלה

ההגדרה של חל"ת היא בעצם חופשה ללא תשלום, מעין הסכם שבו המעסיק מוציא את העובד לחופשה ואינו מחוייב לעמוד בהבטחות הסוציאליות של העובד. אך יחד עם זאת במקרה של פיטורים למשל אחרי תקופת חלת, העובד יוכל להמשיך לקבל דמי אבטלה (בדיוק כמו בתקופת החלת). עליו לעדכן זאת באזור האישי באתר של ביטוח לאומי. מכיוון שהתקופה הזו עדיין לא הסתיימה לחלוטין ובישראל ישנם עדיין אזרחים הנמצאים בחלת, החליטו בביטוח לאומי להמשיך לשלם דמי אבטלה עד ה30.6.21. החלטה זו יכולה לעזור לאנשים אשר יצאו לחלת גם בתקופה יחסית מאוחרת בסגר (יולי-יוני) אבל תעזור גם לעובדים אשר נגמרו להם ימי האבטלה, מכיון שביטוח לאומי האריכו גם את ימי האבטלה לאלו שהיו מובטלים, מה שנותן מענה ללא מעט עובדים אשר עדיין נמצאים בחלת או שעדיין זקוקים לדמי אבטלה.

דרושים בראשון לציון

דרושים באילת

דרושים ברחובות

דרושים בקריות

דרושים נתניה

לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה