מה היא משרת אם?


בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר משרות המאפשרות לנשים יותר מרחב והתפתחות במקום העבודה, אחד המאפיינים הבולטים במיוחד בשנים האחרונות אלו משרות האם. משרות מסוג זה יכולות להיות מועילות לנשים שחוזרות מחופשת לידה וגם לאמהות עם ילדים מתבגרים או קטנים יותר. משרות האם החלו לתפוס תאוצה במגוון עבודות שונות, החל מעבודה בחינוך בלתי פורמלי ועד למשרות אם בהייטק, שיווק ובתחומים נוספים. משרת אם אמורה לסייע לנשים הן בגידול הילדים דרך לוז שעות גמיש ומשימות שאפשר לעשות מהבית והן באפשרות להמשיך ולקדם ולפתח את הקריירה שלהן כך שלא תפגע.

 תנאים נוחים

 משרות אם מתאפיינות בגמישות של שעות, חלוקה של משימות ולא פעם יכולות שילוב של עבודה מהבית ועבודה מהמשרד. כאשר מדברים על היקף שעות אז ניתן לומר כי כל ענף וחברה בחרו את גבולות השעות שלהם במשרות אם, חלקן שמות את הדגש על שעות נוחות לאמהות לתינוקות כמו להתחיל ב9 ולסיים ב3. שעות אלו למשל מסונכרנות עם לא מעט גנים ומוסדות לפועטות, מה שמאפשר לאמהות צעירות לשלב את העבודה עם חלוקת הילדים והחזרה שלהם מהגן. אך מעבר לשעות אלו, לא מעט מקומות עבודה, מציעים תנאים שבהם תוכלו להשלים את השעות שלכן, בעזרת עבודה מהבית או שינויים פרסונליים של השעה.

 תופעה מעודדת

 משרות אלו נוצרו במשק עם השפעתם המעמיקה של חוקים סוציאלים כמו ''חוק עבודת נשים'' אשר אוסר על פיטורי נשים בהריון, גם שישים יום לאחר חזרתן מחופשת הלידה. לא מעט אמהות צעירות החוזרות למשרה מלאה בלא מעט מהמקרים, מתפטרות על מנת לחזור ולטפל בילד. החוק גם מאפשר לאמהות אלו אשר התפטרו 90 יום לאחר שחזרו מחופשת הלידה לקבל דמי אבטלה עד שימצאו עבודה שיכולה להשתלב עם גידול הרך שנולד. חוק זה מעגן בתוכו גם את זכות האמהות לקבל יום חופש במקרה שהילד או הילדה חולים, כך יוצא שלאישה נשואה ישנם 8 ימים בשנה שתוכל להיעדר בהם אם הילד או הילדה מתחת לגיל 16 ולאם חד הורית ישנם 16 ימים בשנה.

דרוש חקלאות

דרושים ללא ניסיון

עבודה בשעות הערב

עבודה מזדמנת

לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה