איך למצוא עבודה שמתאימה לי? המדריך לשנת 2023


"איך למצוא עבודה שמתאימה לי?" – זוהי אחת השאלות הנפוצות בקרב אנשים, ובעיקר בקרב צעירים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם העבודה. כשאין ניסיון, ועוד לפני שרוכשים השכלה מתאימה, קצת קשה להבין איזו עבודה מתאימה לנו באופן ביותר. לפני שנתחיל לדבר על איך לעשות את זה, חשוב לזכור שגם אם מתחילים לעבוד בעבודה שמתבררת כלא מתאימה – זה בסדר, כי קודם כל מדובר בניסוי וטעייה, ורק כך תוכלו להבין מה התחום שמתאים לכם. זהו, עכשיו אפשר להתחיל :) 

נתחו את היכולות האישיות

בסופו של דבר, עבודה שתתאים לנו צריכים להתאים גם לתכונות האופי שלנו. אנו מאמינים שאתם מכירים את עצמכם טוב מספיק כדי לערוך רשימה של התכונות החזקות שלכם וגם הפחות חזקות שלכם. בגדול, יש כיום כמה וכמה מכוני השמה שמבצעים מבחני התאמה והערכה, וכן ייעוץ לעבודה, אבל אם אתם ממש בתחילת הדרך לא חייב לרוץ לשם.

אם כן, התחילו בחוזקות שלכם – במה אתם טובים במיוחד? זה יכול להיות יכולת סדר וארגון גבוהה, יכולת הדרכה, יכולת לעבוד עם אנשים בצוות או בקבוצה, יחסי אנוש טובים ושירותיות, או בכלל העדפה לעבוד מול מחשב ולא מול אנשים. מנגד, כתבו גם את החולשות שלכם. מה למשל? אם אתם לא אנשים של בוקר, מעדיפים לעבוד בלי דד-ליינים מוגדרים או לחץ של יעדים ומטרות. כמובן שיש עוד רשימה ארוכה של תכונות, ורק אתם יכולים לדעת מה הכי נכון בנוגע אליכם. 

כאן חשוב להביא בחשבון גם השכלה קודמת ויכולות מקצועיות. אנו מתכוונים לקורסים שלקחתם במהלך השנים, מגמות שעשיתם בתיכון ואפילו עניין שפיתחתם לבדכם, כמו תכנות או כתיבת קוד. כמובן שיש להתייחס גם לרישיון נהיגה, שהכרחי כשמדובר במשרת שליחויות למשל. 

מהן ההעדפות האישיות שלכם?

לצד היכולות האישיות שלכם ותכונות האופי שלכם – להעדפות האישיות שלכם יש לא מעט מקום ויש להתחשב גם בהן, כמובן. בסופו של דבר העבודה האידיאלית היא כזאת המתאימה גם ליכולות שלכם, עונה על החוזקות שלכם, אבל גם כזאת שמביאה בחשבון את ההעדפות שלכם. זה מה שיכול להפוך את העבודה למהנה הרבה יותר. 

נסו לחשוב קדימה, ולהבין באיזו עבודה אתם רואים את עצמכם עובדים. התחילו באופי העבודה – האם זוהי עבודה מול אנשים, או מול מחשב? האם זו עבודה שאתם עושים לבד, או עבודה בצוות? אם אתם אנשים יצירתיים, וכתיבה יצירתית ושיווקית היא משהו שזורם לכם טוב, אל תהססו למצוא משהו מתאים – גם אם מדובר בעבודה התחלתית בתחום. אם מה שעושה לכם את זה היא אופנה וביגוד, ואתם רוצים לעסוק בתחום, כיום יש שלל משרות בתחום חנויות האופנה והביגוד. 

לדבר עם חברים ומכרים

אז אחרי שעשיתם ניתוח של היכולות שלכם ואתם יודעים פחות או יותר במה אתם אוהבים לעבוד, זה הזמן לשאול אנשים שמגיעים מהתחום שמעניין אתכם. זה יכול להיות חברים או חברות, וכמובן מכרים או אנשים שאתם מכירים דרך אנשים אחרים. תוכלו לשאול אותם את כל השאלות שתרצו לדעת לפני שאתם מתחילים לחפש עבודה באופן רציני בתחום. כמו למשל כמה העבודה הזו באמת גמישה, מהו השכר המקובל, האם יש אפשרויות להתקדם ולהתפתח, מהן הדרישות, וכך הלאה. זכרו שלרוב התשובות שלהם יהיו על פי החברה או הארגון שבו הם עובדים, אבל לרוב מדובר במידע שזהה פחות או יותר כמעט לכל המשרות בשוק באותו התחום. 

סוגי עבודות לדוגמה

אז אחרי שיש לנו את המידע מה מתאים לנו – נכיר כמה סוגי עבודות שמתאימות בעיקר לצעירים, סטודנטים וחבר'ה שרוצים להרוויח כסף מהצד. 

עבודה זמנית

עבודה זמנית מתאימה בעיקר למי שרוצה להרוויח סכום כסף בתקופה מסוימת, לקראת מטרה כלשהי (כמו טיול), אבל גם בין תקופות בחיים, כמו בתקופה שבין התיכון לצבא או בין הצבא ללימודים אקדמיים. עבודה זמנית יכולה להיות מכל תחום כמעט – חנויות בגדים, מסעדות, אבטחה, הדרכה ועוד ועוד. עבודה זמנית יכולה להתאים לכם גם אם אתם רוצים לנסות כל מיני תחומים כדי לדייק את מה שמתאים לכם. 

עבודה בחקלאות

עבודה בחקלאות היא למעשה תחום הכולל בתוכו שלל תפקידים שקשורים לחקלאות. אם זה נשמע לכם מעניין, בעבודה בחקלאות תוכלו לעבוד בשטח בקטיף של ירקות או פירות למשל, או במעבדות של זרעים וכך הלאה. זה יכול להתאים לעבודה מועדפת, אבל בעיקר לאנשים שאוהבים את החיבור עם הטבע והשטח. כאן יכולות להיכנס משרות כמו טיפול בכלבים או חיות אחרות ותפעול פנסיונים, עבודות גינון, ואף עבודה בחוות קנאביס. 

עבודה בשליחויות

אחת העבודות הנפוצות היום, שהפכו לטרנד במיוחד לאחר תקופת הקורונה היא עבודה בשליחויות. היופי בעבודה הזו הוא שאתם לא צריכים יותר מכלי תחבורה כלשהו, כמו רכב, קטנוע או אופניים, וכן יש אופציות רבות ומגוונות למשלוחים – החל באוכל ומסעדות, ועד משלוחים של קניות ומוצרים. יש היום אין ספור חברות שליחויות המציעות תנאים שונים, וכן בחלק מהמקומות יש ממש ביקוש לשליחים. העבודה מתאימה לצעירים, ונראה שבזמן האחרון גם מבוגרים ואנשי קריירה בוחרים בשליחויות להשלמת הכנסה. 

לסיכום

לפני שמתחילים את תהליך חיפוש העבודה, ננסה להבין באופן מדויק מה מתאים לנו, ואיפה נביא לידי ביטוי את החוזקות שלנו. חשוב לבחור עבודה שיהיה לכם כיף בה, ומי יודע – אולי מצאתם את התחום שבו תעסקו עוד שנים. כאן נזכיר לכם שתוכלו להיכנס לאתר סחבק ולהתרשם ממגוון רחב של משרות ותחומים שבהם תוכלו לעבוד ולהתברג, בכל מצב בחיים וגם ללא ניסיון לפעמים. בהצלחה רבה!



לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה