איך לעבוד מהבית: 5 טיפים לעבודה יעילה ופרודוקטיבית


איך לעבוד מהבית בצורה מסודרת 

נתחיל ונאמר שבאופן אידיאלי עבודה מהבית צריכה להתקיים באותו האופן שבו אתם עובדים מהמשרד. לכן, חשוב שתקפידו על סדר בעבודה, ותשימו דגש על סדר עדיפויות וניהול זמן נכון. ברגע שאתם לא מתכננים את הזמן שלכם נכון, אתם יכולים להגיע למצב שבו אתם לא מסיימים את כל המשימות שלכם לאותו היום בזמן. העניין הוא שבבית קל יותר להיגרר לשעות נוספות בעבודה, משום שאתם כבר נמצאים בבית, בסביבה הנוחה שלכם. בדיוק בגלל זה, התחילו את היום שלכם במשימות החשובות ביותר, שלוקחות לכם זמן רב יותר ודורשות את מרב הריכוז. את המשימות הקטנות והפחות חשובות השאירו לאחר כך, במיוחד אם מדובר במשימות שאפשר לדחות ליום למוחרת. 

מבחינת לו"ז תוכלו להכין לו"ז חודשי המפרט את היעדים והמשימות של כל ושבוע ושבוע, וכן לו"ז יומי שימקד אתכם במשימות עוד יותר. את הלו"ז היומי רצוי לתכנן לפרטי פרטים, ולקחת כמה דקות בסוף כל יום כדי לדייק את הלו"ז לקראת מחר. 

שמירה על זמנים קבועים

כדי לשמור על יעילות ופרודוקטיביות בעבודה מהבית, וכן להישאר ערניים וחיוניים גם בסביבה הנוחה של הבית – חשוב שתקפידו על זמנים קבועים. אנחנו לא מדברים פה על לו"ז משימות בעבודה, אלא על הזמנים שמסביב: שעת ההתעוררות בבוקר, תחילת העבודה, הפסקות אוכל, הפסקות קטנות, שעת סיום העבודה וזמן בלת"מים. 

שימו לב שיש חשיבות רבה לכל דקה שלכם ביום כשאתם עובדים מהבית. אם למשל אתם מתעוררים מאוחר בבוקר, גם זמן העבודה שלכם יכול להשתנות וכך תסיימו לעבוד בשעה מסוימת יותר. למרות שאתם נמצאים בבית ואתם קרובים למטבח שלכם מאי פעם, כדאי להכין את האוכל לא בזמן העבודה, כדי שכל מה שתצטרכו לעשות זה פשוט לחמם בזריזות ולאכול בנחת ולא לבזבז זמן מיום העבודה בהכנה. חשוב שלא לשכוח גם הפסקות קטנות בין לבין: הליכה קצרה בבית לשחרור הגוף, קצת מתיחות לשרירים מדי פעם, ואפילו יציאה להתאווררות בחוץ. 

סיימתם את יום העבודה? סגרו מחשב וחזרו לחיים הפרטיים שלכם. כשעובדים מהבית הפיתוי לעבוד עד שעה מאוחרת גדול יותר, ורבים מרגישים פרודוקטיביים יותר בשעות הלילה. עם זאת, שימו לב שכדאי לנצל את שעות הערב והלילה לשינה טובה ואיכותית, וכן לארגונים לקראת יום העבודה הבא שלכם. 

מציאת סביבת עבודה מתאימה

סביבת העבודה שלנו קשורה באופן ישיר לתחושת הנוחות שלנו בעבודה וכן ליעילות ולפרודוקטיביות. אין ספק שלעבוד מהמיטה או מהספה יכול להיות רעיון טוב ללא מעט מאיתנו, אבל בסופו של דבר חשוב להקפיד לעבוד כפי שהייתם עובדים מהמשרד, עם שולחן בגודל אידיאלי וכיסא נוח שמתאים לכם. חשוב לדאוג גם לדברים שמסביב, כמו קרבה לנקודות חשמל להטענת הלפטופ או לחיבור מכשירי אלקטרוניקה כאלה ואחרים, וכמובן ציוד משרדי הנדרש לכם. גם התאורה חשובה פה – רצוי שייכנס אור טבעי מחלון הנמצא בקרבתכם, וכן לדאוג לתאורה מלאכותית מספקת שתשמש אתכם לשעות שבהן מתחיל להחשיך. 

מלבד הדברים הבסיסיים שציינו, תוכלו לשדרג את סביבת העבודה שלכם וכך גם את התחושה שלכם לאורך היום. אם מדובר בחדר העבודה שלכם, אל תהססו לסדר אותו ולעצב אותו לפי הטעם האישי שלכם. זה יכול להתבטא בדברים הקטנים – כמו עציץ קטן בפינה, תמונה צבעונית, נר אווירה או מפיץ ריח, אבל גם בשדרוגים נוספים כמו פינת ישיבה וקפה. אם עמדת העבודה שלכם נמצא בסלון או בחדר השינה, גם אותה תוכלו להפוך לנעימה יותר, אך חשוב לשים דגש על הסדר של החדר. הציעו את המיטה, מתחו את השמיכה, ותדאגו שהכול סביבכם מסודר ונקי. 

לא לשכוח להתלבש בבוקר

אחד היתרונות בעבודה מהבית הוא שאתם לא צריכים להשקיע יותר מדיי זמן בלבוש שלכם ובהתארגנות בבוקר – כך אתם חוסכים לא מעט זמן וכמובן מאמץ. לא מעט בוחרים לעבוד בפיג'מה או בבגד פשוט וקליל, וכשצריך לעלות לישיבה בזום או כשלקוח מגיע לפגישה, הם מתלבשים בזריזות. עם זאת, אנו ממליצים לכם להתארגן לקראת יום העבודה הביתי שלכם כמו שצריך, שזה כולל לבוש הולם וסידור בסיסי של השיער למשל. למרות שאף אחד לא באמת רואה אתכם, זה בעיקר יכול לתרום לתחושה האישית שלכם, ובהחלט גם להשפיע על העבודה שלכם בפועל. זה יסייע לכם להיות מפוקסים יותר, ולהיות יעילים יותר בזמן יום העבודה שלכם. לעומת זאת, אם תישארו עם הפיג'מה, זה יכול לגרום לכם להרגיש קצת ישנוניים יותר, ולא לעשות את ההפרדה בין הבית לבין העבודה. 

איך עובדים מהבית מבלי להשתגע

נכון, בעבודה מהבית יש לא מעט יתרונות ורבים מעדיפים לעבוד מהבית על פני הגעה למשרד – אבל לאורך זמן תחושות פחות חיוביות יכולות להתעורר, כמו תחושת שחיקה ותחושת ריחוק מקולגות או חברים. ברגע שאתם יוצאים מהבית לעבודה, אתם רואים אנשים ומדברים עם אנשים. ואילו כשאתם עובדים תקופה ארוכה מהבית, זה די גורם לכם להתרחק מהם – בין שתרצו ובין שלא. ולכן העיקרון שחשוב להקפיד עליו כשעובדים מהבית הוא גיוון. אם יש לכם אפשרות למודל עבודה היברידית כדאי לכם לנצל אותו ולהגיע מדי פעם למשרד. כמו כן, במקום לעבוד כל יום מהבית, תוכלו לצאת מדי פעם לבית הקפה השכונתי ולהעביר ממנו את יום העבודה. אם גם חבריכם מהעבודה עובדים מהבית, תוכלו להיפגש בבית הקפה או באחד הבתים ולעבוד יחד בכיף. 

לצד זאת, חשוב לזכור לצאת מהבית לאחר שמסיימים לעבוד. הקפידו לפגוש בני משפחה וחברים, ולצאת ולהתאוורר – ולהגיע ליום העבודה למוחרת חיוניים ומלאים באנרגיה מחודשת. 

לסיכום

אז אם עבודה מהבית נשמעת לכם אטרקטיבית ואתם חושבים שהמודל הזה יעבוד לכם מצוין, זה הזמן להתחיל לחפש עבודה מהבית שתתאים לכישורים שלכם. איפה ואיך עושים את זה? בקלות ובמהירות – דרך עמוד המשרות של עבודה מהבית באתר סחבק, לצד משרות סטודנטים ומשרות המותאמות במיוחד לחבר'ה צעירים. אנו מקווים שהטיפים והדגשים בעמוד הזה יעזרו לכם למצות את כל היתרונות של עבודה מהבית ולהיות יעילים ופרודוקטיביים ככל האפשר. בהצלחה רבה! 😊 



לצפייה במשרות שוות
עוד לא איתנו?
עוד לא איתנו?
הירשמו וקבלו הצעות עבודה מותאמות עבורכם ישירות למייל
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת משרות ופרסומות למייל ולנייד ואת תנאי השימוש באתר (אנחנו נעבוד בשבילך)
זכור אותי ממחשב זה